کد مطلب: 

235063

دکتر ستاری: استارتاپ‌ها تزریق کننده‌ی نیروی متخصص به اکوسیستم نوآوری کشور هستند

معاون علمی‌ ‌و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه استارتاپ‌هایی که در حوزه کسب و کار شکست می‌خورند،‌از بین نمی‌روند، گفت: این شرکت‌ها تزریق کننده نیروهای متخصص و کارآفرین در اکوسیستم نوآوری کشور به شمار می‌روند.
دکتر ستاری: استارتاپ‌ها تزریق کننده‌ی نیروی متخصص به اکوسیستم نوآوری کشور هستند

به گزارش سیتنا، دکتر سورنا ستاری در افتتاح رویداد گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت خودرو، "کارخانه‌داری" را با "صنعت" متفاوت دانست و افزود: کارخانه‌داری یعنی خط تولیدی از خارج وارد و تولید کردن با دانش خارجی. به عنوان نمونه در کشور خودرو تولید می‌کنیم، اما هنوز خودروساز نشده‌ایم.

ستاری اظهار کرد: این در حالی است که حوزه‌های دانش‌بنیان باعث تولید ارزش افزوده می‌شود؛ کارخانه‌داری ارزش افزوده را برای کشورهای دیگر به دنبال نخواهد داشت و چنین فرهنگی نیاز به دانشگاه ندارد، بلکه این صنعت است که برای پیشرفت خود به دانشگاه محتاج است.

معاون علمی ‌و فناوری رئیس‌جمهور، وجود چنین مشکلاتی در کشور را زاییده سیستم نفتی دانست و یادآور شد: در چنین سیستمی ‌نهادهای موجود با جامعه تعامل ندارند، بلکه سرمایه خود را از زیر زمین به دست می‌آورند.

وی تولید محصول را حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش ذکر کرد و ادامه داد: پژوهش‌هایی که با پول دولت اجرایی می‌شود، نتیجه‌ای برای مردم نخواهد داشت، یا مقاله و کتاب خواهد شد و یا قابلیت تجاری‌سازی نخواهد داشت؛ لذا دولت نباید به این بخش ورود کند. بر اساس این رویکرد است که در معاونت علمی اقدامات بسیاری را برای شکل‌گیری چنین صنعتی انجام داده‌ایم.

ستاری تاکید کرد: صنعت خودروسازی زمانی در کشور شکل می‌گیرد که در گام اول بتوانیم طراحی انجام دهیم، این امر باعث می‌شود که صنعت‌دار شویم. در معاونت علمی ‌قرار است صنعت را حمایت کنیم و لازمه آن ایجاد تغییر در حوزه‌های مختلف است.

معاون علمی ‌و فناوری رئیس جمهور، "استارتاپ‌ها را پدیده‌های خاصی توصیف کرد که اگر رشد کنند به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل می‌شوند و خاطر نشان کرد: استارتاپ‌هایی که در حوزه کسب و کار شکست می‌خورند، از بین نمی‌روند؛ بلکه برای اکوسیستم دانش‌بنیان کشور، نیروی انسانی تربیت می‌کنند. از این رو استارتاپ‌ها نیروی‌های جوان کارآفرین و متخصص را به اکوسیستم فناوری و نوآوری تزریق می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-10-07 16:07

افزودن دیدگاه جدید