کد مطلب: 

234382

آبروی مردم در گوشی چهار شیطان فضای مجازی

4 فرد که در فضای مجازی اقدام به هتک حرمت شهروندان می‌کردند با دستور قضایی دستگیر شدند.
آبروی مردم در گوشی 4 شیطان فضای مجازی

به گزارش سیتنا، فرمانده انتظامی بوکان گفت: با تلاش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این شهرستان، چهار عامل هتک حرمت در فضای مجازی دستگیر شدند.

سرهنگ سلمان حیدری روز سه‌شنبه  اظهار داشت: با توجه به پایش‌های صورت گرفته در فضای مجازی و رصد فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی و مراجعه شماری از شهروندان به پلیس مبنی بر هتک حرمت توسط برخی از کانال‌ها، موضوع در دستور کار تیم‌های عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات گسترده توانستند چهار نفر از این افراد را شناسایی کنند.

وی اضافه کرد: این افراد اغلب در زمینه دوست‌یابی در فضای مجازی فعالیت داشتند و در این زمینه اقدام به هتک حرمت شهروندان می‌کردند که با دستور قضایی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بوکان به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حرمت و حیثیت افراد و نشر اکاذیب می‌کنند، هشدار داد که براساس ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای و با اثبات عمل مجرمانه، دستگیر و تحویل مقام‌ قضایی می‌شوند.

سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه پیگیری این پرونده همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: در صورتی‌که شهروندان در ارتباط با این پرونده شکایتی دارند می‌توانند به پلیس فتا واقع در پاسگاه «کلتپه» مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.

گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یک سو فرصتی بی‌نظیر به شمار آورده و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی انسان ها موجب شده است.

یکی از مهمترین این تهدیدها، تولد و گسترش قابل توجه پدیده‌ای به نام جرایم سایبری است؛ جرایمی که در مقایسه با جرایم سنتی هر روز قربانیان بیشتری از بشریت گرفته و نیز روش های سنتی مبارزه با جرایم در خصوص آنها کارگشا نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-09-25 07:33

افزودن دیدگاه جدید