کد مطلب: 

234188

تایید جریمه‌ی پنج میلیارد دلاری آمریکا علیه فیسبوک به دلیل نقض حریم خصوصی

بیش از یک سال از آغاز تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا علیه فیسبوک می‌گذرد. اینک گویا بین این سازمان نظارتی و فیسبوک بر سر پرداخت جریمه‌ای پنج میلیارد دلاری توافق شده است. فیسبوک متهم به نقض حریم خصوصی کاربران است.
تایید جریمه‌ی پنج میلیارد دلاری آمریکا علیه فیسبوک به دلیل نقض حریم خصوصی

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، بر اساس گزارش یک روزنامه آمریکایی، فیسبوک باید به خاطر نقض حریم خصوصی کاربران و سهل‌انگاری در مورد افشای اطلاعات آنان جریمه‌ای پنج میلیارد دلاری بپردازد.

به گزارش وال استریت ژورنال با استناد به منابع مطلع، سازمان نظارتی آمریکایی موسوم به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) این مبلغ جریمه را برای حل و فصل اختلاف با فیسبوک بر سر افشای اطلاعات شخصی کاربران تأیید کرده است.

کمیسیون تجارت فدرال سال گذشته تحقیقات خود علیه فیسبوک را به جریان انداخت. اتهام این غول شبکه‌های اجتماعی این بود که در سال ۲۰۱۱ میلادی تعهد خود در رابطه با محافظت بیشتر از اطلاعات شخصی کاربران را نقض کرده است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، سه نماینده جمهوری‌خواه اداره نظارتی آمریکایی مزبور رأی به پرداخت غرامت پنج میلیون دلاری از سوی فیسبوک داده و دو نماینده دمکرات با آن مخالفت کرده‌اند.

اجرایی شدن این تصمیم نیاز به تأیید وزارت دادگستری آمریکا دارد. تاکنون اما وزارتخانه همواره توصیه کمیسیون تجارت فدرال را تأیید کرده است. در صورت تأیید وزارت دادگستری آمریکا، این بالاترین رقم جریمه‌ای است که تاکنون به خاطر نقض حریم خصوصی کاربران اعمال می‌شود. فیسبوک هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

شرکت فیسبوک پایان ماه آوریل گذشته اعلام کرد که سه میلیارد دلار برای شرایط اضطراری کنار گذاشته است. سوءاستفاده شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک، باعث تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا علیه این شرکت شد.

این شرکت خدماتی بریتانیایی فعال در عرصه تحلیل داده‌ها و ارتباطات راهبردی متهم شده که مخفیانه از اطلاعات شخصی حدود ۸۷ میلیون کاربر استفاده کرده است. از این اطلاعات از جمله در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ استفاده شده است.

فیسبوک در جریان توافقی با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در سال ۲۰۱۱ در رابطه با رعایت شفافیت در مورد اطلاعات کاربران متعهد شده بود. این شرکت همچنین تضمین داده بود که به شکلی روشن‌تر از پیش کاربران خود را در جریان نوع استفاده از اطلاعات شخصی‌‌شان قرار دهد.

اتحادیه اروپا نیز در ماه مه سال ۲۰۱۷ شبکه اجتماعی فیسبوک را به پرداخت ۱۱۰ میلیون یورو جریمه کرده بود. فیسبوک در آن زمان نیز متهم شده بود که به هنگام ادغام با سرویس پیام‌رسانی واتس‌اپ اطلاعاتی نادرست را نسبت به نحوه استفاده از داده‌های اعضای واتس‌اپ در اختیار عموم قرار داده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-21 23:02

افزودن دیدگاه جدید