کد مطلب: 

233124

وزیر اقتصاد، عنوان کرد: کمک به پیشرفت اقتصاد ایران با گسترش و تعمیق بازار سرمایه

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هم‌اندیشی با فعالان بازار سرمایه، وضعیت بازار سرمایه را خوب توصیف کرد.
وزیر اقتصاد، عنوان کرد: کمک به پیشرفت اقتصاد ایران با گسترش و تعمیق بازار سرمایه

به گزارش سیتنا، دکتر فرهاد دژپسند در این نشست که با حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران عامل شرکت های بورس و فرابورس و فعالان بازار سرمایه کشور برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت کنونی بازار سرمایه نشانگر این است که وظیفه فراموش ‌شده این بازار در حال بازگشت است.

دژپسند با بیان اینکه به بازار سرمایه امید زیادی است، گفت: تقدیر رئیس جمهور از رئیس سازمان بورس نشان دهنده جایگاه این حوزه و حمایت از آن و لزوم تلاش بیشتر در جهت ارتقاء نقش آن است.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم و با مشکلاتی در تامین مالی و حجم بالای نقدینگی مواجه هستیم، تاکید کرد: بهترین و موثرترین راه برای عبور از این شرایط، این است که به سراغ بازار سرمایه برویم ،  در این صورت هم تامین مالی مورد نیاز اقتصاد و هم هدایت نقدینگی به سمت بورس انجام می‌شود.

دژپسند ادامه داد: لازمه ورود به بازار سرمایه، توان ریسک پذیری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی است که باید زمینه اینکار را فراهم کنیم و حلقه مفقوده این موضوع، آگاهی‌رسانی و آموزش درست است که باید صورت گیرد.

وی گفت: بنگاه‌های بزرگ ‌مقیاس برای تامین مالی بجای بانکها باید به سراغ بازار سرمایه بیایند، بنابراین باید چنان کار را روان کنیم و توسعه دهیم که بنگاه‌های بزرگ برای تامین سرمایه در گردش ، امکان ورود به بازار سرمایه را داشته باشند.

دژپسند تصریح کرد: لازمه این کار این است که قوانین و مقررات را بسیار ساده، شفاف و گویا کنیم و اگر نیاز است اصلاح کنیم،

وی با بیان اینکه در همه دنیا هزینه های حاکمیتی دولت را باید از طریق مالیات تامین کنند، گفت: وزیر اقتصاد باید هم به دنبال افزایش درآمدهای مالیاتی و هم پویایی و بالندگی اقتصاد باشد.

وی به فرآیند تخفیف‌های مالیاتی اشاره کرد و افزود: طبق قانون اساسی وضع یا معافیت هر گونه مالیاتی، با تصویب مجلس است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-01 13:00

افزودن دیدگاه جدید