کد مطلب: 

233071
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا:

فیلم/ شستا به عنوان صاحب سهام رایتل، مدت‌هاست که سرمایه‌گذاری جدی نداشته است/ به حضور رایتل در بازار بورس، اصرار داریم/ ایرانسل باید طبق پروانه وارد بورس می‌شده که این اتفاق نیفتاده است/ پروانه‌‌ی ایرانسل در حال اتمام است که قطعا این موارد را لحاظ می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: به حضور رایتل در بازار بورس، اصرار داریم، ایرانسل هم باید طبق پروانه وارد بورس می‌شده که تا کنون این اتفاق نیفتاده است.
شستا به عنوان صاحب سهام رایتل، مدت‌هاست که سرمایه‌گذاری جدی نداشته است/ به حضور رایتل در بازار بورس، اصرار داریم/ ایرانسل باید طبق پروانه وارد بورس می‌شده که این اتفاق نیفتاده است/ پروانه‌‌ی ایرانسل در حال اتمام است که قطعا این موارد را لحاظ می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس آذری جهرمی در حاشیه‌ی مراسم معرفی سامانه‌ی سنجش شاخص های کیفیت شبکه ملی اطلاعات (فرادید) در جمع خبرنگاران و در پاسخ خبرنگار سیتنا مبنی بر حضور رایتل و ایرانسل در بازار بورس به منظور شفافیت هر چه بیشتر، توضیح داد: به صورت خاص در خصوص رایتل چندین بار پیشنهاد دادیم که وارد بورس شود؛ چرا که این اپراتور نیاز جدی به سرمایه‌گذاری دارد.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری یا باید آورده‌ی صاحب سهام باشد که صاحب سهام رایتل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است که مدت‌هاست شستا سرمایه‌گذاری جدی در رایتل به عنوان آورده انجام نداده است.

وی ادامه داد: مورد دیگر سرمایه‌گذاری می‌تواند خارجی باشد که در شرایط حاضر و محدودیت‌های بین المللی، این نوع سرمایه‌گذاری خیلی در دسترس نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: منبع مناسب بسیار خوب دیگر برای تامین منابع مالی، بازار بورس و بازار سرمایه داخلی است که در رایتل توصیه می کنیم و اصرار داریم که این اتفاق بیافتد البته این موضوع برمی‌گردد به قرارداد با شستا و میعادنامه‌ی ما پروانه‌ی رایتل است که اگر در پروانه الزام حضور در بورس مطرح شده باشد ما می توانیم بر آن تاکید کنیم.

آذری جهرمی در ادامه‌ی پاسخ به سوال سیتنا، گفت: در پروانه‌ی ایرانسل هم به حضور این اپراتور در بازار بورس بعد از مدت زمانی اشاره شده و باید این اتفاق می‌افتاده که تا کنون رخ نداده که البته بحث حقوقی است و از سوی سهامداران هم استدلال هایی مطرح شده و ما هم استدلال‌هایی داریم و باید تصمیم‌گیری کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما هم از خاطر نمی‌بریم که پروانه‌ی ایرانسل باید دو سال دیگر مورد تصمیم گیری جدی قرار گیرد.

آذری جهرمی در پایان خاطرنشان کرد: اتاق فکری را برای بروزرسانی پروانه‌ی اپراتورها و به ویژه ایرانسل که پروانه‌اش در حال اتمام است تشکیل داده‌ایم و قطعا این موارد را لحاظ می‌کنیم.

خبرنگار: زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-31 13:07

افزودن دیدگاه جدید