کد مطلب: 

232429
آئین تبادل همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و منطقه آزاد کیش؛

کیش قطب اقتصاد نوآور در منطقه می‌شود/ برج نوآوری در کیش راه‌اندازی می‌شود/ کیش می‌تواند ویترین کشور در حوزه‌ی نوآوری باشد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آئین تبادل تفاهم نامه همکاری این معاونت با صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: این تفاهمنامه با هدف تبدیل کیش به یک قطب اقتصاد نوآور در این منطقه امضاء می‌شود؛ برنامه‌های متعددی برای این منطقه در نظر گرفته شده است که می‌تواند به اقتصاد و رشد شرکت‌های دانش بنیان منطقه کمک کند.
کیش قطب اقتصاد نوآور در منطقه می‌شود/ برج نوآوری در کیش راه‌اندازی می‌شود/ کیش می‌تواند ویترین کشور در حوزه‌ی نوآوری باشد

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آئین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان منطقه آزاد کیش که صبح امروز یکشنبه در ساختمان معاونت علمی برگزار شد، اظهار کرد: کیش از جمله مناطقی است که ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌ی اکوسیستم نوآوری دارد.

او ادامه داد: حضور فعال دانشگاه‌های مطرح کشور در این منطقه و هفت هزار دانشجو باعث می‌شود زمینه‌ی بسیار مناسبی برای انجام فعالیت‌های نوآورانه فراهم باشد؛ هدف ما  هم از اجرای این طرح کمک به اجرای پروژه‌ها و تسریع آن‌هاست.

ستاری تصریح کرد: اکوسیستم خوبی در زمینه‌ی نفت و گاز و اقتصاد دریایی در کیش وجود دارد که زیرساخت‌های مناسب این منطقه دلیل توجه به آن است؛ امیدوار هستیم اتفاقات خوبی در این جزیره رقم بخورد تا هم ساکنان منطقه و هم کل کشور بتوانند از آن سود ببرند.

ستاری یادآوری کرد: این تفاهمنامه با هدف تبدیل کیش به یک قطب اقتصاد نوآور در این منطقه امضاء می‌شود؛ برنامه‌های متعددی برای این منطقه در نظر گرفته شده است که می‌تواند به اقتصاد و رشد شرکت‌های دانش بنیان منطقه کمک کند.

ارائه‌ی تسهیلات به شرکت‌های استارتاپی و فناور ادامه دارد

در ادامه علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: صندوق نوآوری تلاش کرده است تا در حوزه‌های مختلف تسهیلات لازم را برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کند؛ یکی از نیاز‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان چگونگی استقرار آن است البته ما به سرعت زمینه لازم برای استقرار شرکت‌ها و تجهیز کارگاه‌ها را فراهم کردیم.

او با اشاره به سیاست‌های تشویقی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: تلاش کردیم تا با برنامه‌های تشویقی شرکت‌ها را به سمت پارک‌های علم و فناوری و کار کردن در کنار هم سوق دهیم.

وی تاکید کرد: شتاب دهنده هایی که به زمینه‌ی رشد شرکت های استارتاپی کمک می‌کنند، می‌توانند از تسهیلات رهن صندوق استفاده کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: امیدواریم کیش هم بتواند در این مسیر با ما همراه شود و همانطور که از ابتدای این مسیر فعالیت‌های مناسبی در زمینه‌ی فعالیت‌های دانش بنیان داشت در ادامه‌ی این مسیر هم پیشرو و فعال باشد.

وی با اشاره به این‌که این صندوق تسهیلات برای خرید یا رهن محل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم می‌کند، گفت: جزیره کیش در حمل و نقل هوشمند پیشرو بوده و در حوزه نوآوری می‌تواند ویترینی برای کشور باشد.

ایجاد و راه‌اندازی برج نوآوری از محورهای اصلی در منطقه آزاد کیش

به گزارش خبرنگار سیتنا، غلامحسین مظفری، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان این‌که زمینه فعالیت ها برای پایلوت شدن بسیاری از فضای کیش وجود دارد، عنوان کرد:  یکی از محورهای اصلی در منطقه آزاد کیش در مجموعه های راهبردی، ایجاد و راه اندازی برج نوآوری است.

وی ادامه داد: اراده و باور برای تبدیل شدن کیش به یک منطقه فناور، نوآور و دانش‌بنیان شکل گرفته است و این منطقه می تواند محلی باشد برای این که شرکای اقتصادی و تجاری در این منطقه تبادل مالی کنند.

مظفری افزود: علاقمند هستیم از همه ظرفیت های موجود در کشور استفاده کنیم و خوشحالیم که  عزم و همکاری بسیار خوب متولیان امر به ویژه معاونت و صندوق نوآوری و شکوفایی، بستر لازم را برای تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به یک منطقه نوآور و هوشمند بدل کند.

 وی از ایجاد یک شهرک کارگاهی در منطقه آزاد کیش گفت و ادامه داد: به شرکت های دانش بنیان و نوآور اختصاص دهیم یا کارگاه های متمرکز را بسازیم و به شرکت های داشن بنیانی که به کارگاه نیاز دارند این فضا اختصاص یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-18 10:55

افزودن دیدگاه جدید