کد مطلب: 

231866

آذری جهرمی، تاکید کرد: افزایش کارآمدی و بهره‌وری با تحول دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تحول دیجیتال بناست مشکلات را حل کند، کارآمدی و بهره‌وری را بالا ببرد و صرفه جویی را بیشتر کند.
آذری جهرمی، تاکید کرد: افزایش کارآمدی و بهره‌وری با تحول دیجیتال

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی، در ایستگاه پایانی سفر دو روزه استانی خود به خراسان رضوی عصر دیروز (سه شنبه) وارد شهرستان نیشابور شد و پس از بازدید از مرکز رشد پارک علم و فناوری، با هدف بررسی حوزه ارتباطات شهرستانهای نیشابور و فیروزه در جلسه شورای اداری نیشابور حضور پیدا کرد.
 
وزیر ارتباطات در این جلسه با بیان اینکه حضور میدانی در استان‌ها و شهرستان‌ها تفاوت واقعیت ها با گزارشات را مشخص می‌کند، گفت: ضروری است مسوولان برای اینکه در جریان مشکلات مردم قرار گیرند به حضور میدانی توجه بیشتری نشان دهند و به گزارشات اکتفا نکنند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دسترسی به ارتباطات به نیاز اصلی مردم تبدیل شده است، گفت: در خیلی از شهرها و روستاها با وجود آنکه مردم مشکلاتی در حوزه آب، برق، جاده و... دارند ولی درخواست اصلی شان بهبود ارتباطات است.
 
آذری جهرمی تصریح کرد: دلیل این انتخاب هم این است که مردم با ارتباطات می توانند صدای مشکلاتشان را سریع تر منتقل کنند و به نوعی ارتباطات زیرساخت سایر خدمات است.
 
وزیر جوان دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه در آینده نه چندان دور اقتصاد دیجیتال به مهمترین بخش اقتصاد جهان تبدیل می شود، گفت: نشانه‌های بزرگ تر شدن اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در همه جهان قابل مشاهده است و در کشور ما هم همینطور‌. اما چون خود ما در این تحول قرار داریم شاید چندان برای خودمان ملموس نباشد.
 
وی افزود: در سال های نه چندان دور شرکت های بزرگ نفتی یا خودروسازی در رتبه نخست شرکت‌های برتر جهان قرار داشتند اما امروز این رتبه‌ها در اختیار شرکت های فناوری اطلاعات است و این اتفاق را خیلی زود در ایران هم شاهد خواهیم بود.
 
آذری جهرمی ادامه داد: تحول دیجیتال بناست رخ دهد تا بسیاری از مشکلات را حل کند، کارآمدی را بالا ببرد و صرفه جویی را بیشتر کند. همانطور که با سیستم حمل و نقل اینترنتی هم درآمد راننده ها افزایش پیدا کرد و رضایت مسافران هم بیشتر شد و هم مدیریت حمل و نقل بهبود پیدا کرد. بنابراین فناوری اطلاعات به تسهیل امور منجر می شود.
 
وزیر دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه تحول دیجیتال به واسطه فناوری اطلاعات در حال رخ دادن است، گفت: نه می شود در برابر این تحول ایستادگی کرد و نه می شود آن را نادیده گرفت. چرا که در این صورت از جهان عقب می مانیم و بازار اقتصاد دیجیتال را به کشورهای دیگر واگذار می کنیم.
 
وی با بیان اینکه شرط اول و‌ گام نخست در تحول دیجیتال، توسعه فناوری اطلاعات است، افزود: در یک سال گذشته برای توسعه فناوری اطلاعات در شهرستان نیشابور حدود ۴.۵ میلیارد تومان هزینه شده است. اما کافی نیست و هنوز مشکلاتی وجود دارد.
 
آذری جهرمی گفت: در این سفر هم ۲۴ میلیارد تومان دیگر برای حل مشکلات ارتباطات شهرستان تخصیص پیدا کرده است و ۱۳ سایت از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و پروژه USO احداث می شود و ظرف ۳ ماه دیگر باید در مدار قرار بگیرد.
 
وزیر جوان دولت تدبیر و امید ادامه داد: هشت سایت شهری هم برای بهبود کیفیت ارتباطات خود شهر نیشابور ظرف چهار ماه باید احداث شود. هشت روستا هم مشکلات جدی ارتباطی دارند که باید این مشکلات ظرف یک ماه آینده حل شود. پنج سایت هم به تکنولوژی نسل سوم و چهارم ارتقا پیدا می کنند. ضمن اینکه با این اقدامات بخشی از مشکل ارتباطی جاده ای برطرف می‌شود و جاده‌های این مناطق تحت پوشش نسل سوم و چهارم قرار خواهند گرفت.
 
وی تصریح کرد: اینها مجموعه اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته تا رضایت مردم خوب مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های نیشابور و فیروزه را فراهم کنیم.
 
وزیر ارتباطات در ادامه گفت: همه این اقدامات در راستای همان گام اول است که مورد اشاره قرار گرفت و گام دوم که مهمتر از گام اول هم هست و در حال فراهم کردن بسترهای آن هستیم ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد دیجیتال است.
 
آذری جهرمی افزود: نیشابور از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است. پیش از این جلسه از مرکز رشد فناوری بازدید کردم که در آن پروژه های ملی در حال پیگیری است و با تحقق آنها کل کشور می تواند از ثمراتش بهره مند شود.
 
وی ادامه داد: در این شهر استعدادهای خیلی خوبی وجود دارد که می توان از ظرفیت آن استفاده کرد که اگر استفاده نکنیم کشور دچار خسران می شود.
 
وزیر ارتباطات پس از این جلسه هم از مرکز پست نیشابور، مرکز علمی و فرهنگی در حال ساخت عمر خیام نیشابوری (افلاک نما) و همچنین مرکز پست شهرستان قدمگاه بازدید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-07 08:57

افزودن دیدگاه جدید