کد مطلب: 

231658

سقوط بازار سهام آمریکا پس از وضع تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی؛ گوشی موبایل هم در لیست!

پس از اعمال تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه بر 300 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین، بازار سهام آمریکا برای دومین روز متوالی سقوط کرد. هر سه شاخص اصلی در بازگشایی بازار سهام دچار این افت شدند.
سقوط بازار سهام آمریکا پس از وضع تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی؛ گوشی موبایل هم در لیست تعرفه‌های اعمالی

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، ترامپ روز پنج شنبه (۱۰ مرداد) اعلام کرد که بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین ۱۰ درصد تعرفه وضع کرده است.

چین تهدید کرده که با اعمال تعرفه بیشتر بر محصولات وارداتی از آمریکا تلافی خواهد کرد.

ونگی ایی، وزیر خارجه چین گفت: "افزودن تعرفه مطمئنا راهی سازنده برای حل اختلافات اقتصادی و تجاری نیست. این راه درستی نیست."

یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین هم گفته که این کشور تسلیم تهدید و ارعاب نمی‌شود.

تعرفه‌های جدید احتمالا طیف وسیعی از کالاها از موبایل تا لباس را شامل شود.

ترامپ گفته که این تعرفه از یک ماه دیگر یعنی اول سپتامبر اعمال می‌شود.

تعرفه جدید یک روز پس از بازگشت هیات مذاکره‌کننده آمریکایی از شانگهای چین اعلام شد.

دونالد ترامپ پیش از این هم ۲۵ درصد تعرفه‌ برای حداقل ۲۵۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین وضع کرده بود. به این ترتیب در پی تصمیم تازه ترامپ، همه کالاهای چینی که وارد بازار آمریکا می‌شوند حالا با تعرفه‌های بالاتری رو به رو خواهند شد. با تعرفه‌های جدیدی که امروز وضع شد، در عمل تمام کالاهای چینی صادراتی به آمریکا باید گمرک بپردازند.

آمریکا می‌گوید چین باید توافقی را بپذیرد که در ماه مه امسال آن را رد کرده بود. پکن می‌گوید آماده است که جنگ تجاری فعلی را نامحدود ادامه بدهد.

کارشناسان هشدار داده‌اند که جنگ تجاری دو غول اقتصادی دنیا می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد؛ نبردی فرسایشی که می‌تواند پیامدهای جدی برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-02 20:55

افزودن دیدگاه جدید