کد مطلب: 

231584

کلاهبرداری به شبکه اجتماعی واتس‌اپ هم رسید!

مزاحم اینترنتی که از طریق واتساپ از اشخاص اخاذی می کرد توسط پلیس هرمزگان دستگیر شد.
کلاهبرداری به شبکه اجتماعی واتساپ هم رسید!

به گزارش سیتنا، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از دستگیری مزاحم اینترنتی با هدف اخاذی از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ در هرمزگان خبر داد و گفت: برخورد با عاملان این جرائم با جدیت بر اساس قانون جرائم سایبری انجام می‌گیرد.

سرهنگ "علی اصغر افتخاری" افزود: با مراجعه یکی از شهروندان ساکن شهرستان بندرعباس مبنی بر تهدید و اخاذی اینترنتی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شخصی در فضای مجازی اینجانب را تهدید به انتشار تصاویر خانوادگی می‌کند، ادامه داد: شخص ناشناس در قبال عدم انتشار تصاویر خصوصی از اینجانب اخاذی می‌کند.

سرهنگ افتخاری افزود: متهم به بهانه انتشار تصاویر خصوصی به دفعات درخواست دریافت پول از شاکی می‌نماید که شاکی ضمن شکایت به این پلیس مراجعه می‌کند.

وی گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و با استفاده از شیوه‌های علمی و تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی مقامات قضایی طی یک عملیات پلیسی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

این مسئول انتظامی افزود: متهم پس از دستگیری با توجه به ادله دیجیتال و مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود اقرار کرد.

سرهنگ افتخاری گفت: متهم که با شاکی آشنا بود به سرقت تصاویر خصوصی از شاکی اذعان نمود و و ادامه مزاحمت‌ها و اخاذی با هوشیاری افسران پلیس فتا متوقف شد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با بیان اینکه دفاع از حقوق معنوی و اجتماعی شهروندان در فضای مجازی بر عهده پلیس فتا می‌باشد، ادامه داد: رسیدگی به شکایت‌های مردمی پیرامون جرائم سایبری هدف اصلی پلیس فتا است و کارشناسان متخصص و متعهد این پلیس با اقتدار و جدیت اقدام به تعقیب قضایی و دستگیری مجرمان سایبری خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت برخورد با هرگونه آسیب و مزاحمت در فضای مجازی از طریق مراجعه حضوری و یا سایت پلیس فتا اقدام به ارسال گزارش و آن را پیگیری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-08-01 08:59

افزودن دیدگاه جدید