کد مطلب: 

231539
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری:

فروش سال گذشته‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی بیش از 90 هزار میلیارد تومان بود/ شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، مسیر صعب‌العبور تأمین پیشرفته ترین نیازهای فناورانه کشور را هموار کردند

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: رونق تولید دانش‌بنیان به عنوان یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های سال جاری فعالان زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری است. رونق این تولیدات با تعاملی سازنده میان دانشگاهیان، صنایع، فعالان دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها بر بستر زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری رنگ واقعیت می‌گیرد.
فروش سال گذشته‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی بیش از 90 هزار میلیارد تومان بود/ شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، مسیر صعب‌العبور تأمین پیشرفته ترین نیازهای فناورانه کشور را هموار کردند

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در دومین بخش از سفر یک روزه‌ای که به شهرستان‌های غرب استان مازندران داشت، از کارخانه «ناب استیل» سلمانبازدید کرد و از تازه‌ترین دستاوردهای دانش‌بنیان فعالان این کارخانه دیدن کرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری رونق تولید را به کمک تزریق نوآوری‌های فعالان زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری به بدنه صنعت گفت و ادامه داد: رونق تولید دانش‌بنیان، اصلی‌ترین اولویت‌ سال جاری فعالان زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری است. این راه با تزریق نوآوری کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی به صنایع، تعامل دانشگاه‌ها و جوانان خلاق با صنعت هموار می‌شود؛ خوشبختانه اکنون این تعامل به لطف رونق یافتن زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، به تولیدات ارزنده و خدمات اثرمند منجر شده است.

وی ادامه داد: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کردیم تا با فراهم کردن زیست‌بومی جدید و پویا، شکل تازه‌ای از تعامل میان نواوری دانشگاهیان با توانمندی‌های صنعت شکل بگیرد. حاصل این زیست‌بوم، رونق گرفتن صنایع دانش‌بنیان با ارزش افزوده و اشتغال خارق‌العاده است. صنایعی که به مدد تزریق نوآوری‌ کسب و کارهای دانش‌بنیان، به کمک دانشگاهیان، می‌توانند تولید را رونق ببخشند، راه را بر واردات بی رویه محصولات دیگر کشورها ببندند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری همچنین از تأمین نیازهای فناورانه تحریمی به کمک فعالان زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی گفت و ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های میدان‌دادن به کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی، تأمین محصولات و خدمات دانش‌بنیانی است که محدودیت‌ها و تحریم‌ها دست یافتن به ان‌ها را دشوار کرده بود. شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، در سال‌های اخیر به خوبی مسیر صعب‌العبور تأمین مهم‌ترین و پیشرفته ترین نیازهای فناورانه کشور را هموار کردند. باید محیطی مساعد برای فعالیت فناورانه این افراد ایجاد شود.

ستاری، اهمیت توجه استان به ایجاد لازمه‌ها یاصلی زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری را یادآور شد و گفت:باید در استان‌ها مراکز نوآوری و پارک های علم و فناوری و همچنین بخش‌های فعال در حوزه سرمایه‌گذاری روی ایده‌های خلاق جوانان دانش‌آموخته فعال شود. گام‌های خوبی در سمیر پیموده شده اما تا نقطه ایده آل فاصله وجود دارد که کاهش ان، نیازمند عزم و تحول جدی در نگرش همه بخش‌های استان است.

وی، صنایع مازندران را ظرفیتی ارزشمند برای رونق زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری دانست و گفت: در این بخش از استان مازندران، ظرفیت های بسیار خوبی برای رونق زیست بوم کارآفرینی و نوآوری وجود دارد؛ لازم است تا توجه و تمرکز بیش تری بر روی توسعه زیرساخت‌ها، این ظرفیت بالقوه در خدمت رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی قرار بگیرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، از گام‌های جدی و اثرمند معاونت علمی و فناوری برای حمایت زیرساختی از توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری گفت و ادامه داد: در مسیر حمایت از زیست‌بوم نوآوری استان مازندران، جدی و مصمم گام برمی‌داریم و اولویت سال جاری نیز حمایت از این زیرساخت‌ها با هدف رونق هرچه بیش‌تر زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری است. استان باید با یک نگاه همراه و هم‌دل، تمامی امکانات خود را در اختیار سرمایه‌های خلاق و دانش‌آموخته‌اش قرار دهد معاونت علمی و فناوری نیز همراه و هم‌پای استان، تمام‌قد از رونق زیست‌بومی که میزبان این سرمایه ارزشمند باشد، حمایت می‌کند.

ستاری اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر را یکی از گام‌های جدی برای رونق این زیست‌بوم عنوان کرد و ادامه داد: نتیجه اعتماد به خلاقیت و نوآوری‌های جوانان، با درخشش بیش از چهار هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان و بیش از شش هزار استارتاپ، که نیازی مهم و فناورانه تولید می‌کنند یا با ارائه خدمتی نوآورانه، راه تازه‌ای پیش روی جامعه می‌گشایند، نمایان شد. اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز حمایت از استارتاپ‌ها، در اقتصاد و اشتغال اثرمند بوده است به طوری‌که فروش سال گذشته این شرکت ها بیش از 90 هزار میلیارد تومان بود؛ این میزان فروش قطعا در سال جاری نیز افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-31 11:18

افزودن دیدگاه جدید