کد مطلب: 

230778

کلاهبرداری با هویت کاذب در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی فردی که با هویت جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد اخاذی داشت، خبرداد.
کلاهبرداری با هویت کاذب در اینستاگرام

به گزارش سیتنا، سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت دختر ۲۱ ساله مبنی بر تهدید و اخاذی با عنوان انتشار عکس‌های مراسم جشن تولد توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: شاکیه ادعا کرد حدود سه هفته پیش در اینستاگرام شخصی با پروفایل دخترانه درخواست دنبال کردن پیج من را داده بود که من نیز پذیرفتم، وی بعد از دو روز به من پیام داد و طرح آشناییت خود را با نام پریسا دانشجوی ترم ۵ پرستاری مطرح نمود، من نیز با وی چت می کردم تا چند روز بعد که عکس کیک تولد ۲۱ سالگی خود را در اینستاگرام بارگذاری کردم بعد از ساعاتی با پیام به من تبریک گفت و از من عکس‌های بیشتری از مراسم تولدم خواست که با رفتار و رابطه‌ای که با من برقرار کرده بود اعتماد و سپس ارسال کردم.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکیه روز بعد با در خواست وجه نقد به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان از متهم مواجه می شود که وی به دلیل عدم شناخت کافی مخالفت می کند، متهم نیز با مخالفت شاکیه با بارگذاری عکس‌های مراسم جشن تولد بر روی پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود سعی بر فشار و ترس به شاکیه را دارد و به او مهلت یک روزه می دهد که چنانچه واریز نکند اقدام به فتوشاپ عکس‌ها خواهد کرد.

ابوطالبی بیان داشت: با بررسی‌های فنی و شیوه و شگرد‌های پلیسی متهم در مدت زمان کوتاه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و باحضور وی در این پلیس با رویت ادله غیرقابل انکار به جرم خود اعتراف کرد و ضمن اقرار به اشتباهات، انگیزه خود را از ایجاد مزاحمت و تهدید شاکیه، اخاذی اعلام کرد و اظهار کرد از رفتار خود پشیمان شده است.

وی از والدین خواست: با ارتقای سطح سواد رسانه به این نکته توجه داشته باشند که باید: عکس ها، فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری و به هیچ عنوان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند چرا که هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی مشخص نیست و از سویی بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی مراقبت و کنترل بیشتری داشته باشند.

رییس پلیس فتا یزد هشدار داد: فضای مجازی مثل یک شمشیر دولبه است که اگر از آن استفاده مثبت شود برای جامعه و خود فرد مفید خواهد بود و اگر افرادی جنبه‌های منفی آن را دنبال نمایند خودشان متضرر می‌شوند و قانون هم در برابر آن‌ها خواهد ایستاد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-07-13 23:06

افزودن دیدگاه جدید