کد مطلب: 

230610

تلاش صندوق نوآوری و شکوفایی برای رفع نیاز مالی شرکت‌های دانش بنیان و فناور فعال در حوزه فضایی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، گفت: تلاش ما در صندوق این است که هیچ شرکت دانش بنیانی در حوزه فضایی نیاز مالی نداشته باشد. از همین رو تقاضای ما از نهادهای دولتی و حاکمیتی این است که به شرکت‌های فعال در این حوزه اعتماد کنند.
تلاش صندوق نوآوری و شکوفایی برای رفع نیاز مالی شرکت‌های دانش بنیان و فناور فعال در حوزه فضایی

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر علی وحدت در مراسم افتتاحیه گردهمایی سه روزه شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی، ضمن قدردانی از همکاری سایر سازمان‌های مشارکت کننده در برگزاری این رویداد، عنوان کرد: حضور مدیران ارشد حوزه فضایی در این گردهمایی نشان از اهمیت این حوزه در کشور دارد، لذا امیدواریم در این رویداد سه روزه، بتوانیم در حوزه فضایی تاثیر مثبتی بگذاریم.

وی ادامه داد: برای برگزاری این برنامه به دنبال شرکت‌هایی بودیم که در حوزه فضایی فعالیت می‌کردند؛ در لیستی که تهیه کردیم، متوجه شدیم که کمتر از ۲۰۰ شرکت در این حوزه فعال هستند که جمع فعالیت اقتصادی آنها نیز بزرگ نبوده و در مقابل اهمیت و نیازی که کشور در این زمینه دارد باید گفت تعداد و میزان فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی کمتر از حد انتظار ماست و این امر نشان می‌دهد که ما در این حوزه در مراحل اولیه رشد هستیم.

وحدت، حمایت دستگاه‌های سیاست‌گذار و متولی حوزه فضایی را برای پیشرفت این حوزه مهم خواند و گفت: برای اینکه نیازهای اولیه شرکت‌های دانش بنیان حوزه فضایی برطرف شود؛ چنین گردهمایی را برگزار کرده‌ایم، چرا که تلاش ما در صندوق نوآوری و شکوفایی این است که هیچ شرکت دانش بنیانی در حوزه فضایی نیاز مالی نداشته باشد. از همین رو تقاضای ما از نهادهای دولتی و حاکمیتی این است که به شرکت‌های فعال در این حوزه اعتماد کرده و فرض را بر این بگذارند که این شرکت‌ها نیاز مالی نخواهند داشت، چون ما در تمام موارد ورود خواهیم کرد تا شرکت‌های این حوزه کسری نقدینگی نداشته باشند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در این گردهمایی از مدیران صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز دعوت کرده‌ایم تا با حضور خود از نزدیک با این شرکت‌ها آشنا شوند. ما در صندوق نوآوری و شکوفایی نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای صندوق‌های پژوهش و فناوری اختصاص داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فضایی در زمره حوزه‌های اولویت‌دار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار دارد، اظهار امیدواری کرد که بخش خصوصی و دولتی که نیاز فناورانه دارند و نیز نهادهای تامین کننده مالی حوزه فضایی بتوانند همکاری موثری با یکدیگر داشته باشند، تا از این طریق بتوان خدمات اثربخشی به این حوزه ارائه کرد.

وحدت در پایان اظهار کرد: امیدوارم در پایان این گردهمایی هم بحث تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان حوزه فضایی حل شود و هم میان نهادهای فعال در این حوزه، ارتباط موثری شکل گیرد و شرکت‌های دانش بنیان این حوزه نیز بتوانند مشتریان خوبی پیدا کنند. با برگزاری این گردهمایی قصد داریم به بزرگتر شدن شرکت‌های فعال در این حوزه کمک کنیم چرا که در این صورت است که اقتصاد فضایی رشد خواهد کرد. در نهایت امیدوارم چنین برنامه‌هایی در اقتصاد کشور اثرگذار باشد، چرا که به دنبال آن هستیم که چنین رویدادهایی نمایشی نباشد و بتوانیم قدم مثبت و موثری در حوزه دانش بنیان برداریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-07 18:52

افزودن دیدگاه جدید