کد مطلب: 

230403
با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

به همت شرکت‌های دانش بنیان داخلی، قطارهای «ایران ساخت» روی ریل مترو قرار می‌گیرد (+فیلم)

قرارداد مشارکت در توسعه محصول یک رام قطار مترو برای خطوط مترو تهران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و پیروز حناچی شهردار تهران و با حمایت فناورانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی امضا شد.
به همت شرکت‌های دانش بنیان داخلی، قطارهای «ایران ساخت» روی ریل مترو قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار سیتنا، صبح امروز (یکشنبه) با امضای تفاهم نامه مشترکی بین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و پیروز حناچی شهردار تهران، کنسرسیوم ساخت یک رام قطار مترویی ایجاد و به شرکت های دانش بنیان مربوطه تنفیذ شد. در ادامه به منظور حضور حداکثری شرکت های ایرانی در این قرارداد با هدف بومی سازی تجهیزات و فناوری های وابسته، کنسرسیومی متشکل از مپنا لکوموتیو، جهاد دانشگاهی، شرکت دانش بنیان تام لکوموتیو، شرکت واگن سازی تهران، شرکت واگن سازی پارس، شرکت پلورسبز و شرکت ایریکو حضور دارند و به تناسب ظرفیت های خود در این کنسرسیوم شرکت مترو تهران را یاری می کنند.

این قرارداد به امضای حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی، علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد امام مدیر عامل شرکت قطارهای شهری تهران و حومه، اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی  و فناوری و منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و خدایی مدیر عامل مپنا لکوموتیو رسید.

مشارکت در توسعه محصول طراحی و ساخت یک رام قطار مترو شامل لوکوموتیو، واگن ها، ریل، ایستگاه و سایر متعلقات برای خطوط مترو تهران با استفاده از ظرفیت های داخلی و موجود در کشور و همکاری یک طراح معتبر بین المللی موضوع این قرار داد است.

هدف از این مشارکت همکاری طرفین برای توسعه واگن مترو برای خطوط تهران است و طرفین همکاری های لازم را برای طراحی و ساخت نمونه صنعتی از یک رام قطار ۸ واگنه برای خطوط مترو تهران در داخل کشور انجام می دهند. در چارچوب این قرار داد یک رام قطار ایرانی با 85 درصد توان داخلی تولید  و ظرف 18 ماه همزمان تولید، تست و راه اندازی می شود و روی ریل مترو تهران به حرکت در خواهد آمد.

همچنین در فاز دوم این قرارداد تولید انبوه تعداد ۴۲۰ دستگاه واگن مترو برای خطوط مترو تهران از طریق عقد قرارداد تجاری بین شرکت مترو تهران و شرکت های داخلی انجام می شود. مدت زمان اجرای فاز یک 18 ماه است و ظرف سه ماه آینده قرارداد تولید انبوه نیز منعقد می شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در چهار چوب مقررات منابع مالی در اختیار شرکت های دانش بنیان عضو کنسرسیوم به کارفرمایی مترو تهران قرار خواهند داد.

انتهای پیام

برای مشاهده‌ی گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-30 12:53

افزودن دیدگاه جدید