کد مطلب: 

230235
دکتر عباسی شاهکوه؛ رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات در پاسخ به سیتنا:

(فیلم) توسعه‌ی آموزش‌های مهارتی برای اشتغالزایی را در دستور کار قرار دادیم/ پشتوانه‌ی حمایتی بخش خصوصی برای توسعه‌ی آموزش‌های مهارتی اقتصاد دیجیتال هستیم

رئیس دانشکده پست و مخابرات، گفت: ما مجری سیاست‌های وزارت ارتباطات در حوزه‌ی آموزش هستیم و به درآمد به عنوان هدف اولیه فکر نمی کنیم؛ اگرچه درآمدزایی در کنار توسعه‌ی آموزش‌های مهارتی برای اشتغالزایی را بسیار مناسب می‌دانیم.
عباسی شاهکوه: ماموریت ما مهارت آموزی در حوزه اقتصاد دیجیتال است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر صادق عباسی شاهکوه در آستانه‌ی برگزاری کارگاه بین‌المللی «ظرفیت سازی و مهارت افزایی برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال»، افزود: ماموریتی که برای ما تعریف شده این است که کم کم به سمت دوره‌های مهارت اقتصاد دیجیتال قدم برداریم. با توجه به اینکه تمرکز وزارت ارتباطات روی این موضوع است، دانشگاه به عنوان محل مهارت‌آموزی در نظر گرفته شده است تا مقدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای رسیدن به این هدف را فراهم کند.

عباسی شاهکوه، در ادامه اضافه کرد: ما باید از تجربیات جهانی برای رسیدن به اهداف‌مان استفاده کنیم، به همین دلیل از قبل پیگیری‌هایی انجام شده و ۱۵ تیرماه دوره‌هایی با تمرکز بر توسعه‌ی مهارت‌های اقتصاد دیجیتال با همکاری ای تی یو، (اتحادیه جهانی مخابرات) و حضور نمایندگانی از آسیا و اقیانوسیه برگزار خواهد شد.

وی، افزود: انقلاب دیجیتال در تمام حوزه‌های زندگی بشر رسوخ کرده است. یکی از نمونه‌های بارز آن اینترنت اشیاء است که در حال حاضر به سبک زندگی افراد وارد شده و روی آن تاثیر گذاشته است. هم اکنون نیازمندی‌های شهر به صورت دیجیتالی انجام می‌شود و این بیش از گذشته نیاز به تحول دیجیتال را پر رنگ می‌کند.

عباسی شاهکوه، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از اقتصاد دنیا به سمت دیجیتال شدن می‌رود و ما نیز کشوری هستیم که طی چند سال اخیر توسعه‌ی خوبی در حوزه‌ی اینترنت داشتیم. دانشکده‌ی پست و مخابرات به عنوان بخشی که آموزش در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال بر عهده‌اش گذاشته شده، قرار است دانش را به وسیله‌ای برای رفع نیازهای روزمره شهروندان تبدیل کند.

رئیس دانشکده پست و مخابرات، با اشاره به اینکه آنها در ابتدای راه و در حال آماده‌سازی چارچوب‌ها و محتوا هستند، در خصوص حضور مهمانان داخلی و خارجی در کارگاه گفت: حدود ۲۰ مهمان خارجی از کشورهای استرالیا، اندونزی، نپال، بنگلادش و… داریم و به احتمال فراوان حدود ۶۰ نفر نیز از شرکت های مختلف حضور داشته باشند. کشورهایی که افرادی را در این جلسه دارند.

وی، ادامه داد: کارگاه از روز ۱۵ تیر تا ۱۹ تیر برگزار می‌شود. ۲۴ نشست در این کارگاه‌ها برگزار خواهد شد. هر نماینده‌ی خارجی معمولاً یک جلسه را به خودش اختصاص می‌دهد. بلاک چین و آثارش روی اقتصاد دیجیتال، اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند و… موضوعاتی هستند که طی ۲۴ نشست مطرح خواهند شد.

عباسی شاهکوه در پاسخ به سوال سیتنا پیرامون برنامه‌ریزی‌های آتی دانشکده، گفت: ما یک بخش دولتی هستیم و هدف اصلی دانشکده کسب درآمد نیست. ما مجری سیاست‌های وزارت ارتباطات در حوزه‌ی آموزش هستیم و به درآمد به عنوان هدف اولیه فکر نمی کنیم؛ اگرچه درآمدزایی در کنار توسعه‌ی آموزش‌های مهارتی برای اشتغالزایی را بسیار مناسب می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ما نقش خودمان را با کمک بخش خصوصی تعریف می‌کنیم تا به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نباشیم و بیشتر پشتوانه‌ی آنها برای توسعه‌ی آموزش‌های مهارت‌های اقتصاد دیجیتال هستیم.

خبرنگار: زهرا طاهری
فیلمبردار: حسین شهلائی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-24 16:14

افزودن دیدگاه جدید