کد مطلب: 

229874

علی ربیعی: ارتباطات اجتماعی دولت با طیف‌های مختلف گسترش می‌یابد

هفته گذشته و در اثنای اطلاع رسانی درخصوص استعفای سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش بود که دکتر علی ربیعی دستیار اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت وعده داد در اولین فرصت نشستی را با تشکل های فرهنگینان برگزار کند. این وعده روز چهارشنبه با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش عملی شد.
علی ربیعی: ارتباطات اجتماعی دولت با طیف‌های مختلف گسترش می‌یابد

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اولین نشستِ هم اندیشی گفتگو محورِ علی ربیعی در کسوت دستیار اجتماعی رئیس جمهوری با تشکل های فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش که برخی از آنها از ریشه دار ترین تشکل های صنفی کشور محسوب می شوند با حضور سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و نمایندگان تشکل ها در فضایی صمیمی ملاحظات و نقطه نظرات خود را با دستیار رئیس جمهوری در میان گذاشتند.

در این نشست که برخی از معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور نیز حضور داشتند از هر تشکل دو نفر به مدت ده دقیقه مسایل مهم مرتبط با معیشت معلمان، جایگاه صنفی و شغلی، رتبه بندی، کتاب های درسی، وضعیت مدارس، دانش آموزان و .. را با دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری در میان گذاشتند.

علی ربیعی پس از شنیدن سخنان نمایندگان تشکل های فرهنگیان آغاز سخن کرد و در همان ابتدا تاکید کرد که نشست های گفتگو محور از این پس بیشترخواهد شد و برنامه مدونی برای گسترش ارتباطات اجتماعی دولت با طیف ها و گروه ها و تشکل های مختلف دارد. دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری گفت: ۱۵ گروه گفت‌وگو تشکیل داده است که در حوزه‌های اجتماعی با دستگاه‌های دولتی به گفت و گو می‌پردازند و باید چنین گروهی به‌صورت منسجم در آموزش‌وپرورش نیز ایجاد شود.

ربیعی با بیان اینکه بسیار خوشوقت است که اولین دور از این نشست های گفتگو محور را در جمع فرهنگیان برگزار کرده است گفت: کاهش گفت‌وگو در مدارس، خانواده ها و جامعه باعث آسیب رسانی به جامعه می شود و لازم است که این گفت‌وگوها شکل گیرد و گسترش یابد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در دوره‌های وزرای قبلی آموزش‌وپرورش این گفت و گوها در سطح تشکل‌های فرهنگیان صورت گرفته است، اما لازم است ابلاغی از طرف رئیس‌جمهوری برای گفت و گوی فرهنگیان با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها صورت گیرد.

ربیعی با اشاره به سخنرانی خود در جمع مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها اظهار کرد: فردی که قصد رضایت از زندگی را ترویج و آموزش می‌دهد، نیاز به رضایت درونی از خودش دارد و لازمه رعایت این اصل در نهاد تعلیم و تربیت کشور بسیار مهم است.

وی با اشاره به انتخاب سید جواد حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: یکی از ویژگی های آقای حسینی ایستادگی ایشان در برابر ذی نفعان غیر مرتبط بوده است و  به نظرم این نکته مثبتی است که در برابر این ذی نفعان غیر مرتبط ایستادگی شود.

ربیعی با اشاره به عملکرد وزیر قبلی آموزش و پرورش تصریح کرد: سنت های خوبی هم در زمان آموزش و پرورش آقای بطحایی وجود داشت و در زمان آقای نجفی که مربوط به سالهای دوری است هم سنتهای خوبی وجود داشت.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به حقوق فرهنگیان که توسط برخی نمایندگان تشکل ها مطرح شد، گفت: باوجود همه مشکلات بودجه‌ای، آن دسته از ردیف‌های بودجه که مرتبط با آموزش در کشور است، کم نخواهد شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری با تاکید براینکه این جلسات مستدام خواهد بود گفت: مباحث مطرح‌شده در جلسه را  یادداشت کرده‌ام و همه موارد را خدمت رئیس‌جمهوری گزارش خواهم کرد و نتایج آن را نیز در جلسات بعدی به اطلاع خواهم رساند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-13 11:21

افزودن دیدگاه جدید