کد مطلب: 

229870

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیاردی وزارت ارتباطات در صندوق‌های خطرپذیر با وجوه اداره شده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمع مدیران و جوانان فعال در حوزه فناوری اطلاعات از زنجیره برنامه های این وزارتخانه برای توسعه و رونق استارت آپ ها و رشد اقتصادی در این حوزه خبر داد.
سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیاردی وزارت ارتباطات در صندوق‌های خطرپذیر با وجوه اداره شده

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی در ادامه سفر خود به استان کردستان در نشستی با جوانان و مدیران استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات این استان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در عرصه فناوری اطلاعات در استان کردستان جواب می دهد، گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی بزرگترین کمک دولت برای کسب و کارهای نوپا در این استان است.

وی، افزود: با توجه به اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان کردستان روستایی است، توسعه ارتباطات در این روستاها برای بازار کسب و کارهای نوپا بسیار مهم است چرا که مزیت کسب و کارهای نوپای این استان بازارهای محلی است.

وزیر ارتباطات، با اشاره به اینکه در یک سال ونیم گذشته پوشش های دسترسی در شهرهای استان کردستان توسعه یافته، تاکید کرد: با برنامه هایی که برای توسعه روستایی در نظر گرفته شده،  برای پوشش روستایی و جاده ای ارتباطات جهش خوبی ایجاد می شود.

آذری جهرمی، از طراحی زنجیره هایی برای حمایت و توسعه استارت آپ ها توسط وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات بیمه، مالیات و سرمایه  گذاری در استارت آپ ها آیین نامه نوآفرین توسط وزارت ارتباطات تدوین و در هیات دولت به تصویب رسید.

وی، حلقه دوم را آموزش نیروی انسانی در این حوزه بیان کرد و افزود: به همین منظور سازمان فناوری اطلاعات مسوولیت دوره های آموزشی و ارتقای سطح دانش برای فعالان این حوزه را بر عهده گرفته است.

وزیر ارتباطات، ایجاد تقاضا در بازار را یکی دیگر از برنامه های وزارت ارتباطات در این حوزه عنوان کرد و گفت: پروژه هایی مانند شهر و پارک هوشمند و سلامت الکترونیکی می توانند به ایجاد بازار در این حوزه کمک کنند.

وی، از دریافت مجوز برای سرمایه گذاری وزارت ارتباطات از وجوه اداره شده خود در صندوق های خطر پذیر خبر داد و افزود: تا ۱۰۰ میلیارد تومان در این بخش امکان سرمایه گذاری برای حمایت از کسب و کارهای نو پا وجود دارد.

آذری جهرمی، از راه اندازی سامانه ای برای زنجیره حمایت ها از کسب و کارهای نوپا در  آینده نزدیک خبر داد و گفت: با رونمایی از این سامانه و ایجاد رشد اقتصادی در این حوزه امیدواریم بتوانیم ۶۸ هزار اشتغال شناسنامه دار تا پایان سال جاری ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات، که قبل از این جلسه از فعالیت استارت آپ ها در پارک علم و فناوری استان کردستان بازدید کرده بود، فعالیت این کسب و کارها را نتیجه طرح تکاپو در سال گذشته بیان کرد و از جوانان خواست هیچ مانعی را برای پیشرفت در برنامه های خود در این حوزه نبینند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه برخی از فعالان استارتاپی مسائل و مشکلات خود را با وزیر ارتباطات مطرح کردند.

در این نشست پیشنهاد شهر هوشمند سنندج، موضوع نگه داشت نیروی انسانی در حوزه نرم افزاری و امکان شرکت در فرصت های مطالعاتی مطرح شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-13 09:31

افزودن دیدگاه جدید