کد مطلب: 

229557

قبوض برق در قزوین الکترونیکی پرداخت می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، از الکترونیکی شدن قبوض شرکت توزیع برق در استان خبر داد و گفت: به منظور رفاه حال مشترکان برق از ابتدای مهر ماه سال جاری در استان میزان مصرفی برق از طریق پیام الکترونیکی اعلام می‌شود و هیچ نوع قبض کاغذی به درب منازل مشترکان ارسال نمی‌شود.
قبوض برق در قزوین الکترونیکی پرداخت می‌شوند

به گزارش سیتنا، یوسف رضایی نیک با ذکر این مطلب، افزود: تسهیل در رفت و آمد، کاهش ترافیک، جلوگیری از مفقود شدن قبض‌ها و در نهایت رفاه حال مشترکان از جمله دستاوردهای حذف قبوض کاغذی برق است و مشترکین با ارسال شناسه ۱۳ رقمی درج شده بر روی قبض برق از طریق شماره همراه خود به شماره ۱۰۰۰۱۱۲۱ می‌توانند قبوض خود را پرداخت کنند.

رضایی نیک، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت توزیع نیروی برق قزوین به 601 هزار مشترک خود در بخش‌های صنعت، کشاورزی، تجاری و خانگی خدمات خود را ارائه می‌دهد.

وی، با اشاره به خدمات غیر حضوری شرکت برق استان قزوین افزود: هم اکنون 18 خدمت شرکت برق در قالب طرحی غیر حضوری به صورت نرم افزار تهیه و در قالب تحت وب به دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود که خرید انشعاب، خدمات پس از فروش، قطع و وصل و جابجایی انشعاب، اصلاح صورت حساب، تسویه حساب، تغییر نام، اعتراض به صورت حساب، از جمله خدمات ارائه شده در دفاتر پیشخوان دولت است.

رضایی نیک، کاهش ترافیک، جلوگیری از مفقود شدن قبض‌ها و در نهایت رفاه حال مشترکان از جمله دستاوردهای حذف قبوض کاغذی برق دانست و یادآور شد: اجرای این طرح با مشکلاتی همچون عدم مطابقت برخی کنتورهای برق با نام مالک همراه بوده و برای این کار لازم است سیستم خدمات مشتریان در شرکت توزیع برق به‌ روزرسانی شود.

خدا حافظی با قبوض کاغذی

پیش از این آذری جهرمی  هفدهم آذر 97 در سخنانی به مناسبت «هفته ایران دیجیتال» با اشاره به دولت الکترونیکی از صرفه جویی 1440 میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن خبر داد و گفت: با این صرفه جویی می توان کارهای بزرگی به نفع مردم انجام داد و ذهن مردم را باید نسبت به هدر رفت این منابع حساس کرد.

آمارها حاکی از آن است که ۳۵ میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و  میلیون۲۰ کنتور گاز وجود دارد و برآوردها نشان می‌دهد ۱,۴۴۰ میلیارد تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود. در حالی که به گفته آذری جهرمی ظرفیت کامل دولت الکترونیکی فراهم است که تمام این قبوض را به صورت الکترونیکی صادر کند.

آذری جهرمی، با اشاره به اینکه با 1440 میلیارد تومان صرفه جویی در صدور قبوض با کمک دولت الکترونیکی ،96 هزار وام ازدواج می توان پرداخت کرد، گفت: مدیران باید بدانند این پول ها برای مردم و بیت المال است و جاهایی که می توان با تحول دیجیتال برای آن صرفه جویی کرد حق الناس است.

همچنین حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خرداد ماه سال جاری با بیان اینکه حذف قبوض کاغذی در راستای سیاست‌های دولت الکترونیک بوده و جزو برنامه‌های وزارت نیرو است، گفت: وزارت نیرو با توجه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته درحال تدوین شرایط و ضوابط اجرایی است. البته هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده اما قرار است ظرف دو تا سه ماه آینده اطلاعات مشترکین که شامل شماره تلفن همراه و شناسه قبض آن‌ها است را اخذ کنیم.

وی، افزود: بعد از اینکه مصوبه ابلاغ شد بر اساس چارچوب آن و به مرور زمان قبض کاغذی حذف خواهد شد و اطلاعات قبض به صورت پیامک و سایر درگاه‌ها مانند همراه برق به اطلاع مشترک رسیده و مشترک می‌تواند قبض خود را پرداخت کند. این فرآیند جزو دستور کار جدی شرکت توزیع تهران بزرگ هم است و درحال برنامه‌ریزی، تهیه زیرساخت‌ها و اخذ شماره تلفن همراه مشترکان هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در ادامه از ارسال پیامک اطلاعات قبض به یک میلیون مشترک در شهر تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر برای حدود یک میلیون مشترک که شماره همراه آن‌ها موجود است به صورت موازی هم قبض کاغذی و هم قبض به صورت پیامک ارسال می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-03 12:00

افزودن دیدگاه جدید