کد مطلب: 

227796

فیلم/ بازانتشار سخنرانی ضداستکباری آذری جهرمی در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی ژنو: نباید اجازه دهیم برخی کشورها توسعه‌ی تکنولو‌ژی را ابزاری برای تمرین قدرت در مقابل دیگران بهره برند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ما به عنوان یک جامعه‌ی بین‌المللی نیاز به ایجاد مکانیزمی داریم که به برخی کشورهای مشخص اجازه ندهد از توسعه تکنولو‌ژی‌شان به عنوان ابزاری برای تمرین قدرت در مقابل دیگران استفاده کنند.
فیلم/ بازانتشار سخنرانی ضداستکباری آذری جهرمی در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی ژنو: نباید اجازه دهیم برخی کشورها توسعه‌ی تکنولو‌ژی را ابزاری برای تمرین قدرت در مقابل دیگران بهره برند

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در تاریخ 20 فروردین ماه طی سخنرانی در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی ژنو (لینک) در سخنانی ضداستکباری، تحریم‌های یکجانبه‌ را تهدید بزرگتری برای اهداف توسعه‌ی پایدار دانست.

وزیر ارتباطات در بخشی از سخنانش، ضمن محکوم کردن تحریم‌های یکجانبه برخی کشورها، گفت: ما به عنوان یک جامعه‌ی بین‌المللی نیاز به ایجاد مکانیزمی داریم که به برخی کشورهای مشخص اجازه ندهد از توسعه تکنولو‌ژی‌شان به عنوان ابزاری برای تمرین قدرت در مقابل دیگران استفاده کنند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: کشور من اکنون تحت فشار شدیدترین تحریم‌هایی است که به صورت مستقیم کسب و کارهای میلیون‌ها شهروندانی ایرانی را تحت تاثیر قرار داده است به نحوی که آنها را از دسترسی به خدمات تحت وب و اپلیکیشنهایی که توسط تامین کنندگان جهانی ارائه می‌شود و سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محروم کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، تاکید کرد: ما این تحریم‌های غیرقانونی را به عنوان یک اقدام تروریستی اقتصادی تلقی می‌نماییم.

آذری جهرمی در پایان تاکید کرد: ایران تمایل به همکاری با تمام جامعه بین‌الملل به طور خاص همسایگان خود در منطقه جهت تسهیل و توسعه‌ی ارتباطات b2b  و b2c در جنوب غرب آسیا و فراتر از آن را دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ما مسیرمان را به منظور تحقق اهدافمان همراه با خوشبینی و اعتماد بنفس علیرغم تمامی چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم ادامه خواهیم داد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-04-21 13:03

افزودن دیدگاه جدید