کد مطلب: 

225486
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات:

مهاجرت به IPv6 از الزامات ورود به عصر اینترنت اشیاء و دنیای به هم متصل است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی برای ورود به عصر جدید را از ضروریات پیاده سازی ipv6 دانست و گفت: اتمام فضای آدرس های ipv4 و ظهور تکنولوژی های نوین و افزایش تعداد تجهیزات متصل به اینترنت از عمده دلایل استفاده از استانداردهای ipv6 است.
مهاجرت به IPv6 از الزامات ورود به عصر اینترنت اشیاء و دنیای به هم متصل است

به گزارش سیتنا، امیر ناظمی، در همایش مهاجرت به ipv6 که در سالن همایش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با تأکید بر ضرورت استفاده از ترافیک بر روی ipv6 گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌عنوان متولی و رگلاتور این حوزه و بر اساس اسناد بالادستی نقش برنامه‌ریزی و مهیاسازی فضا برای گذار از ipv4 به نسخه 6 را بر عهده دارد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران اتصال و ارتباط داده‌ها و تجهیزات مختلف به همدیگر را از ویژگی‌های مشترک عصر حاضر برشمرد و گفت: زنگ هشدار اتمام فضای آدرس‌های ipv4  به صدا درآمده است  و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال 2020 تعداد 50 میلیارد دستگاه با یکدیگر اتصال برقرار خواهند کرد و این در حالی است که کل ظرفیتی که می‌توان با استاندارد ipv4 ایجاد کرد فقط 3/4 میلیارد است.

وی با اشاره به وضعیت ipv6 در جهان  که بر اساس گزار ش جامعه اینترنت (ISOC) منتشرشده است، گفت: بیش از 25 درصد از تجهیزات شبکه اینترنت با ipv6 به شبکه متصل شده‌اند و 49 کشور 5 درصد از ترافیک شبکه خود را از طریق ipv6 ارائه می‌دهند و در برخی از کشورهای پیش رو نظیر هند 41 درصد از کاربران ترافیک خود را از طریق ipv6 ارسال و دریافت می‌کنند و اغلب تأمین‌کنندگان موبایل تجهیزات خود را به این ورژن مجهز نموده‌اند.

وی در ادامه تغییر در استانداردها را از ضروریات این حوزه عنوان کرد و افزود: زمانی که یک پارادایم تغییر می‌کند خیلی از موارد نیز هم‌جهت و در راستای آن تغییر می‌کند و ما در حال گذر به سمت اینترنت اشیا و دنیای به‌هم‌پیوسته تجهیزات اینترنتی به سر می‌بریم و می‌بایست بستر زیرساختی این تغییرات را فراهم نماییم.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به وظایف و رسالت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت : مجموعه مدیران و کارشناسان این سازمان آمادگی کامل دارند تا به سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی که تمایل به استفاده از استاندارد ipv6 رادارند آموزش و مشاوره ارائه نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-20 20:59

افزودن دیدگاه جدید