کد مطلب: 

224885
نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

بسیاری از کالاهای تولید داخل، متکی به مواد اولیه‌ی خارجی است؛ این شیوه‌ی تولید، با سیاست اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بسیاری از کالاها و تولیداتی که با عنوان تولید داخلی شناخته می‌شوند، برای تولید، نیازمند واردات برخی از موادشان هستند که این امر با سیاست اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.
بسیاری از کالاهای تولید داخلی متکی به مواد اولیه‌ی خارجی است؛ این شیوه‌ی تولید با سیاست اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد

دکتر "اصغر مسعودی" در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی سیتنا پیرامون میزان تحقق وعده‌های اشتغالزایی دولت در سال جاری، گفت: باید آمار دقیق پیرامون میزان اشتغالزایی را از دولت پرسید، اما متاسفانه واقعیت موضوع این است که تلاطم‌های ارزی موجب شده برخی از کارخانه‌ها در دسترسی به مواد اولیه با مشکل مواجه شوند و زمانی که کارخانه‌ای با مشکل مواجه می‌شود قطعا تولید و چرخه‌ی تولید با مشکل مواجه می‌شود و اشتغال هم تحت تاثیر قرار می گیرد.

نماینده مردم استهبان و نی‌ریزدر مجلس شورای اسلامی، افزود: بنده شخصا شاهد آن بودم که برخی از کارخانه‌ها، به دلیل عدم تامین مواد اولیه و یا مواد اولیه‌ای که در گمرک مانده بود و به موقع ترخیص نشده بود، با مشکل مواجه شدند و اگر نیاز کارخانه‌ها به موقع ترخیص می‌شد، شاید مشکلی برای بسیاری از کارخانه‌ها پیش نمی‌آمد.

وی، خاطرنشان کرد: گلایه‌ای که ما به عنوان نماینده‌ی مردم از دولت داریم این است که باید وضعیت ترخیص کالا از گمرک، با جدیت بیشتر بررسی شود و مسوولان به فکر مواد اولیه باشند.

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار کرد: سال‌هاست که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند و شعار اقتصاد مقاومتی در تمام ارکان مطرح شده است، اما متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از کالاها و تولیداتی که با عنوان تولید داخلی شناخته می‌شوند، برای تولید، نیازمند واردات برخی از موادشان هستند که این امر با سیاست اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.

مسعودی، در پایان تاکید کرد: ما ملتی توانمند هستیم و نخبگانی در کشور داریم که دانش بسیاری دارند، پس ما می توانیم با دانشی که جوانانمان دارند این توانایی را به منصه‌ی ظهور برسانیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-05 13:39

افزودن دیدگاه جدید