کد مطلب: 

224856

دوربین ۳۵ میلیمتری بدون آینه «لومیکس» هم وارد بازار شد

در ادامه موج جدید دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه در جهان عکاسی و پس از لایکا، سونی، نیکون و کنون حالا پاناسونیک هم تحت برند لومیکس دوربین بدون آینه ۳۵ میلی‌متری (فول فریم) خود را معرفی کرده است.
دوربین ۳۵ میلیمتری بدون آینه «لومیکس» هم وارد بازار شد

به گزارش سیتنا، دوربین جدید پاناسونیک با همکاری شرکت لایکا و سیگما تحت برند لومیکس توسعه پیدا کرده است. این سه شرکت قصد دارند در این سری جدید ازدوربین‌ها با هم همکاری کنند. لنزهای دوربین‌هایی که این سه شرکت تحت این اتحاد می‌سازند روی دوربین‌های شرکت همکار سوار می‌شود.

دوربین‌های سری جدید لومیکس اس یک و اس یک آر نام دارند. شرکت لومیکس از پیشتازان دوربین‌های بدون آینه در جهان است. البته این شرکت دوربین‌های بدون آینه خود را با سنسور میکرو سه چهارم که تقریبا نصف سنسور دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری مساحت دارد، تولید می‌کند.

این روش باعث سبک‌سازی و ارزان‌سازی در کنار امکان افزایش کیفیت بالای فیلمبرداری در اندازه کوچک می‌شد. اما این روش ایراد‌هایی هم دارد. مانند اینکه عکس‌ها در نورکم، کیفیت کمتری نسبت به دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری دارند و از طرفی عمق میدان مانند دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری نیست. برای همین دوربین‌های لومیکس بیشتر برای فیلمبرداری کاربرد دارند تا عکاسی و به همین دلیل هم در میان طیف‌های مختلفی از فیلم‌سازان محبوب هستند.

اما با معرفی دوربین‌های سری آلفا هفت سونی بازار تغییر کرد. این دوربین‌ها با سنسور ۳۵ میلی‌متری هم قابلیت فیلمبرداری مناسبی دارند و هم عکاسی آن‌ها با دوربین‌های آینه دار کنون و نیکون رقابت می‌کند. ولی به‌نظر می‌رسد پاناسونیک می‌خواهد با محصول جدید خود دوربین سازان بزرگ را با چالش جدیدی روبه‌رو کند. برای همین با قیمت کمتر کیفیت بیشتری را در دوبین‌های سری اس خود معرفی کره است. چندین قابلیت هم برای اولین بار در دوربین‌های عکاسی معرفی شده‌اند از جمله روشی برای افزایش بسیار زیاد مگاپیکسل و لرزش‌گیر شش حالته.

در بخش پشتی دوربین‌های جدید لومیکس، منظره‌یاب الکترونیکی با رزولوشن ۵.۷۶ میلیون نقطه جانمایی شده است.

لومیکس در عین حال برای اولین بار برای حالت اتوفوکوس از هوش مصنوعی استفاده کرده است. هوش مصنوعی در این دوربین می‌تواند انسان، حیوانات و اشیا را تشخیص دهد و تصمیم بگیرد کدام سوژه باید فوکوس شوند. هوش مصنوعی حتی می‌تواند نقاط مختلف بدن انسان را هم از هم تمیز دهد و روی مهمترین آن‌ها مانند چشم‌ها فوکوس کند.

پاناسونیک در هر دو دوربین جدید خود از سیستم فوکوس تشخیص کنتراست dfd با ۲۲۵ نقطه‌ فوکوس بهره گرفته است.

پاناسونیک در لومیکس اس یک آر از حسگر ۴۷.۳ مگاپیکسلی فول‌فریم با حساسیت حداکثر ۲۵۶۰۰ استفاده کرده است. با استفاده از قابلیتی جدید در جهان عکاسی با نام High Resolution می‌تواند عکس‌های ۱۸۷ مگاپیکسلی ثبت کند.

این قابلیت برای عکاسان صنعتی و عکس گرفتن از اشیا ثابت و با دوربین روی پایه کاربرد دارد. در این حالت دوربین با حرکت حسگر و ثبت هشت تصویر چنین کیفیتی را ثبت می‌کند.

س یک آر بیشتر برای قابلیت‌های عکاسی توسعه یافته است اما در حالت فیلمبرداری هم می‌تواند با سرعت ۶۰ فریم و در رزولوشن فور کی با کراپ فیلم‌برداری کند. البته کیفیت تصاویر هشت بیتی است.

پاناسونیک برای افرادی که در کنار عکاسی، تمرکزشان روی فیلمسازی است، دوربین اس یک را توسعه داده است. این دوربین به حسگر فول‌فریم ۲۴.۲ مگاپیکسلی با حداکثر حساسیت ۵۱۲۰۰ مجهز شده است.

این دوربین بدون کراپ و با حالت ۱۰ بیتی بصورت ۴۲۲ و در حالت ۶۰ فریم در ثانیه در حالت فوری کی می‌تواند فیلمبرداری کند. این کیفیت قابلیت استفاده برای پروژه‌های فیلم‌های صنعتی و سینمایی را دارد.

قیمت اس یک آر سه هزار و ۶۹۹ دلار و قیمت اس یک دو هزار ۴۹۹ دلار است.

پیش از این دوربین نیکون با دوربین‌های سری زد و کنون با دوربین‌های سری آر وارد رقابت در زمینه دوربین‌های عکاسی بدون آینه ۳۵ میلی‌متری شده بودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-04 14:59

افزودن دیدگاه جدید