کد مطلب: 

224287

تشدید برخورد با ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی مزاحم/ قطع پیامک‌ها با کد دستوری #۸۰۰*

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشدید برخورد با عواملی که در زنجیره ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم به مشترکان نقش دارند، خبر داد.
تشدید برخورد با ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی مزاحم/ قطع پیامک‌ها با کد دستوری #۸۰۰*

به گزارش سیتنا، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به تاکید رییس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حل مشکل پیامک های تبلیغاتی گفت: در حال حاضر مشترکان تلفن همراه می توانند با استفاده از کد دستوری #۸۰۰* پیامک هایی را که از سرشماره های خاص ارسال می شود قطع کنند. به همین دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی از سیم کارت های شخصی افزایش یافته است.

وی افزود: در مورد سیم کارت های شخصی نیز با استفاده از روش های فنی هوشمند توانسته ایم حدود ۷۰ هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی انبوه را شناسایی و مسدود کنیم.

رییس رگولاتوری با تاکید بر اینکه روش های شناسایی سیم کارتهای ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی را افزایش داده ایم درباره تشدید برخوردها، گفت: از امروز به اپراتورها ابلاغ کرده ایم که با دفاتر خدمات ارتباطی همکار با اپراتورها که بدون ضابطه سیم کارت در اختیار افرادی بگذارند که از آن صرفا برای ارسال پیامک های تیلیغاتی استفاده شود، برخورد و تمامی خدمات این دفاتر قطع خواهد شد.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: اگر در این زمینه مشخص شود که اپراتورهای تلفن همراه در همکاری با دفاتر خدمات ارتباطی اغماض کرده اند مطابق با مصوبات کمیسیون و در چارچوب پروانه با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار روش های سلبی، روش های ایجابی را برای حل مشکل پیامکهای تبلیغاتی در نظر گرفته ایم، عنوان کرد: در تعامل و هماهنگی با شرکتهای بازاریابی دیجیتالی در صدد هستیم روش هایی را برای تبلیغات ارزان قیمت کسب و کارهای کوچک فراهم کنیم تا جایگزین تبلیغات پیامکی شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال پیامک تبلیغاتی بدون اجازه مشترک ممنوع است ولی اپراتورها می توانند با ارایه روش های تشویقی نسبت به دریافت اجازه مشترک اقدام کنند. بر همین اساس در حال مذاکره با اپراتورهای تلفن همراه هستیم تا آنها با در نظر گرفتن روش های تشویقی این امکان را فراهم کنند مشترکان در قبال دریافت خدمات تشویقی از سمت اپراتورها، تمایل خود را برای دریافت پیامک های تبلیغاتی اعلام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-21 23:08

افزودن دیدگاه جدید