کد مطلب: 

223454

خدمات قابل ارائه در باجه‌های روستائی پست‌ بانک‌ ایران به 177 نوع خدمت افزایش می‌یابد

مدیرعامل پست‌ بانک‌ ایران، گفت: باجه‌های روستائی این بانک در بیش از 6 هزار نقطه کشور که عموماً هیچ بانکی حضور ندارد، 25 نوع خدمت بانکی را به مردم ارائه می دهند و با تعاملات و قراردادهایی که با سازمان‌های مختلف منعقد گردیده این خدمات به 177 خدمت افزایش می یابد.
خدمات قابل ارائه در باجه‌های روستائی پست‌ بانک‌ ایران به 177 نوع خدمت افزایش می‌یابد

به گزارش سیتنا به نقل از روابط‌ عمومی پست‌بانک‌ایران، دکتر خسرو فرحی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به هموطنان روستائی و مناطق دوردست و غیربرخوردار کشور به‌عنوان افتخار برای مجموعه کارکنان این بانک است، افزود: افتتاح انواع حساب‌های بانکی، دریافت قبوض مصرفی، ارائه خدمات الکترونیکی از طریق دستگاه های POS، ATM و Pinpad، اپ موبایلی، پرداخت تسهیلات در قالب عقوداسلامی و ده ها خدمت بانکی دیگر در باجه های این بانک ارائه می شود.

فرحی، تصریح کرد: پرداخت یارانه و سود سهام عدالت، پرداخت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی، کمیته امداد، امور مربوط به دفترچه سلامت، کارت ملی، بیمه، تعویض کنتور آب، گاز، برق و.... از دیگر خدماتی است که در این باجه‌ها به نیابت از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرائی دولتی و سایر بخش ها انجام می‌شود. طبیعتا ارائه این خدمات موجب صرفه جوئی در هزینه های زیادی شده که صرفا بسترهای پست بانک ایران به خوبی قادر به پوشش آن است.

مدیرعامل پست بانک ایران، با بیان اینکه انتظار می رود همه مسئولان از خدمت رسانی این باجه ها حمایت نموده و استقبال نمایند، اضافه کرد: با ارائه این خدمات، روزانه از انجام بیش از یک میلیون و پانصد هزار سفر غیرضروری به شهرها برای دریافت خدمات عمومی جلوگیری شده که این امر موجب صرفه‌جوئی‌ در وقت و هزینه‌های آنان، کاهش سوخت و همچنین سایر هزینه‌های مرتبط به ارزش دهها میلیارد ریال شده است.

فرحی، اظهار داشت: منابع باجه‌های روستائی طی 9 ماهه سال جاری حدود 46 درصد رشد داشته‌است که نشان از استقبال هموطنان روستائی و افزایش بیش از پیش اعتماد آنان به باجه‌‌های پست‌بانک‌ایران درسطح کشور است.

وی، تأکید کرد: رضایتمندی و اعتماد مردم روستا به پست بانک، توسعه بانکداری الکترونیک، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زائی و جذب مشتریان جدید، عاملیت صندوق توسعه ملی برای تخصیص اعتبارات تعیین شده، صدور یارا کارت و تعامل با متولیان امر خدمت‌رسانی در روستاها و مناطق محروم از جمله عواملی است که در افزایش منابع باجه های بانکی مؤثر بوده است.

وی، با بیان اینکه خدمات پست بانک ایران مصداق اهداف و آثار انقلاب است، افزود: درحال حاضر تعداد بیش از 6 هزار باجه‌ بانکی با موافقت اصولی بانک مرکزی درسطح روستاهای کشور فعال است و 2 هزار و 523 دستگاه خودپرداز در این باجه‌ها نصب شده و تمامی خدماتی که در شهرها به هموطنان ارائه می‌شود به روستائیان نیز ارائه می‌شود و همین امر توانسته است فاصله خدمات بانکی بین شهرها و روستاها را کاهش دهد.

فرحی، تصریح کرد: درحال حاضر 6561 دستگاه پایانه شعب(pinpad) نیز در روستاها نصب شده و این دستگاه ها همانند خودپرداز کوچک، خدمات متنوع بانکی را ارائه می‌کند که این موضوع نقش قابل توجهی در رفاه عمومی و تبادل وجوه مالی در روستاها دارد و عملاً موجب کاهش هزینه‌های عمومی روستائیان و مخاطرات احتمالی آنان می‌شود.

مدیرعامل پست بانک ایران، تأکید کرد: با ارتقاء امکانات نرم‌افزاری و توسعه خدمات الکترونیک انتظار می‌رود منابع باجه های بانکی رشد مضاعفی داشته و کیفیت خدمت‌رسانی نیز روز به روز ارتقاء یابد.
وی با تقدیر از تلاش‌های مجموعه کارکنان ستادی و اجرائی درراستای رونق و توسعه فعالیت‌های باجه ها گفت: طی سال جاری مدیریت شعب استان های خراسان رضوی، مدیریت شعب شهرستان های استان تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و مازندران به ترتیب بیشترین رشد منابع باجه‌ها را نسبت به ابتدای سال داشته‌اند که از مجموعه مدیران، رؤسای شعب، کارکنان و مسئولین باجه های این مدیریت‌ها تقدیر و تجلیل می‌کنم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-01-01 15:22

افزودن دیدگاه جدید