کد مطلب: 

223329

ماهواره "پیام" امیرکبیر برای انجام تست سازگاری به پژوهشگاه فضایی تحویل داده شد

رییس پژوهشگاه فضایی ایران، از همکاری با 12 دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر آن ماهواره "پیام" برای انجام تست تحویل‌گیری شد.
ماهواره "پیام" امیرکبیر برای انجام تست سازگاری به پژوهشگاه فضایی تحویل داده شد

به گزارش سیتنا، دکتر حسین صمیمی در افتتاح چهارمین نشست تخصصی دستاوردهای علمی و فنی پژوهشگاه فضایی ایران، با تاکید بر اینکه این پژوهشگاه رقیب هیچ دانشگاه و بخش خصوصی نیست، افزود: در خصوص تعامل با دانشگاه رویکرد ما رفع نیازهای دانشی و فناورانه پژوهشگاه فضایی ایران در پروژه‌های جاری و آتی و جهت‌دهی به تحقیقات دانشجویان در راستای نیازهای فضایی کشور بوده است.

وی، از همکاری با 12 دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این همکاری به ارزش 52 میلیارد ریال بوده است.

صمیمی، تاکید کرد: در میان دانشگاه‌ها، دانشگاه تهران،  صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر به ترتیب با 53 ، 52 و 42 طرح به ارزش 1.4 و 1.2 میلیارد تومان و 950 میلیارد تومان در صدر این همکاری‌ها قرار دارند.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران، ادامه داد: در این همکاری‌ها 117 استاد، 189 دانشجو و حدود 100 همکار پژوهشگاه فضایی به عنوان ناظر همکاری داشتند.

صمیمی، یکی از الزامات تحقق چشم‌انداز توسعه را زیر ساخت‌های آزمایشگاهی مطابق با نیازهای جاری و آتی بخش فضایی کشور دانست و خاطرنشان کرد:  در این راستا تست و تحویل‌گیری ماهواره "پیام" امیرکبیر در مجموعه آزمایشگاه AIT پژوهشگاه فضایی ایران در دست انجام است و در کنار دستاوردهای فنی این امر، تعامل پژوهشگران پژوهشگاه و دانشگاه امیرکبیر قابل تقدیر است.

وی، با اشاره به تغییر نام "مرکز تحقیقات فناوری فضایی" این پژوهشگاه به "مرکز توسعه خدمات فضا پایه" گفت: با این اقدام درصدد تغییر ماموریت این مرکز و توسعه خدمات فضاپایه هستیم.

رییس پژوهشگاه فضایی، رسالت این پژوهشگاه را کمک به توانمندسازی حوزه فضایی کشور دانست و گفت: چشم‌انداز پژوهشگاه تبدیل شدن به قطب توسعه فناوری و خدمات فضاپایه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-12-30 10:39

افزودن دیدگاه جدید