کد مطلب: 

222806

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان فضایی ایران با صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری

تفاهم نامه همکاری بین سازمان فضایی ایران و صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی امضا شد.
امضای تفاهم نامه همکاری سازمان فضایی ایران با صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری

به گزارش سیتنا، تفاهم نامه همکاری سازمان فضایی ایران با صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی در غرفه سازمان فضایی ایران در نوزدهمین نمایشگاه "دستاورد های پژوهش فناوری و فن بازار" به امضا رسید.
این تفاهم نامه با هدف ایجاد بستر حمایتی مادی و معنوی برای توسعه استفاده از فناوری های فضایی در زمینه کشاورزی و افزایش بهره وری این حوزه، مدیریت بهینه منابع طبیعی و اجرای کشاورزی دقیق از طریق حمایت های مالی جهت آموزش، فرهنگ سازی، ترویج و پیاده سازی روش های مدرن فناورانه در کشاورزی و توسعه کارآفرینی در بخش کشاورزی امضا شد.
دکتر شبنم یزدانی، مدیرکل توسعه کسب و کار های فضاپایه سازمان فضایی ایران که به عنوان نماینده این سازمان در مراسم انعقاد تفاهم نامه حضور داشت، ضمن اشاره به مفاد این تفاهم نامه که در هشت ماده و به مدت سه سال بین سازمان فضایی ایران و صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی تنظیم شده است، گفت: امیدواریم در این‌ مدت بتوانیم با معرفی تیم ها، شرکت ها و استارت آپ هایی که در حوزه کشاورزی فعال هستند، حمایت های مادی و معنوی خوبی از فعالین این حوزه داشته باشیم و آن ها را به سمت بهره وری از داده های ماهواره ای در جهت بهینه سازی صنعت کشاورزی هدایت کنیم.
دکتر یزدانی افزود: این اقدام اولین گام اجرایی در حوزه تکمیل زنجیره کشاورزی با استفاده از داده های ماهواره ای است که به همت سازمان فضایی ایران اجرایی شده است.
وی بیان داشت: داده های ماهواره های سنجش از دور و تصویر برداری از سطح زمین اطلاعات خوبی را در اختیار مسئولین و کشاورزان قرار می دهد.
مدیرکل کسب و کار های فضاپایه سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: این داده های ماهواره ای ضمن اینکه در تصمیمات سطح کلان تاثیرگذار است، اطلاعاتی از قبیل: پایش سطح زیر کشت یک محصول استراتژیک کشاورزی را در اختیار مسئولین و اطلاعاتی در ارتباط با تغییرات آب و هوایی در آینده نزدیک و کیفیت مواد تشکیل دهنده خاک برای تولید محصولات را در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-26 16:04

افزودن دیدگاه جدید