کد مطلب: 

222554

حمله‌ی هکرها به پیام‌های الکترونیک دیپلمات‌های اتحادیه اروپا

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، هکرها هزاران پیام الکترونیکی دیپلمات‌های اتحادیه اروپا را هدف قرار داده‌اند.
حمله‌ی هکرها به پیام‌های الکترونیک دیپلمات‌های اتحادیه اروپا

به گزارش سیتنا، بر این اساس، پیام‌هایی که حالا به دست هکرها افتاده چندین سال مکاتبه را در بر می‌گیرد و شامل عناوین مختلفی است؛ از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گرفته تا موضوعاتی نظیر تجارت جهانی.

یک شرکت فعال در زمینه امنیت سایبری به این موضوع پی برده است. مقام‌های اتحادیه اروپا می‌گویند اطلاعات لو رفته شامل پیام‌های محرمانه نیست. هکرها سه سال سرگرم هک این پیام‌ها بوده‌اند.

یک کارشناس در این باره به نیویورک تایمز گفته است، هکرها این دفعه نیز از همان شیوه‌هایی استفاده کرده‌اند که قبلا مهاجمان سایبری موسوم به "ارتش چین" استفاده می‌کردند.

او گفت: "در پی یک تجربه بیش از 10 ساله برای مقابله با عملیات سایبری چین... شکی نیست که این عملیات به دولت چین مرتبط است."

یکی از پیام‌های مورد هدف، در باره ملاقات ترامپ و همتای روسی او ولادیمیر پوتین در ماه ژوئیه است که دیپلمات‌ها آن را، دست‌کم برای پوتین، "موفقیت آمیز" توصیف کرده‌اند.

پیام دیگر جزئیات مربوط به یک دیدار خصوصی میان شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با مقام‌های اروپایی را برملا ساخته که اوایل امسال انجام شده است.

در آن از رئیس جمهور چین نقل قول شده که می‌گوید چین "تسلیم زور گویی واشنگتن نخواهد شد حتی اگر یک جنگ تجاری به همه آسیب بزند."

این دیدگاه‌ها، انعکاس سخنرانی روز چهارشنبه شی جین پینگ است که او در طی آن گفت: "هیچ کسی در چنان موقعیتی نیست که به مردم چین درباره آنچه باید کرد و آنچه نباید کرد، دیکته کند."

گزارش شده که چندین نهاد دیگر از جمله سازمان ملل نیز از این اقدام هکرها، در امان نمانده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-20 00:24

افزودن دیدگاه جدید