کد مطلب: 

220924
دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات:

رسانه‌ها، دستگاه‌های بی‌اعتنا به سامانه‌ی دسترسی آزاد به اطلاعات را معرفی کنند/ هنوز دستگاههای مهمی نسبت به مطالبه مردم بی توجه اند

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با انتقاد از عدم پیوستن بعضی دستگاهها به سامانه این قانون، از رسانه ها و خبرنگاران خواست دستگاههای بی اعتنا را معرفی کنند تا تحت فشار افکار عمومی مجبور به پاسخگویی شوند.
رسانه‌ها، دستگاه‌های بی‌اعتنا به سامانه‌ی دسترسی آزاد به اطلاعات را معرفی کنند/ هنوز دستگاههای مهمی نسبت به مطالبه مردم بی توجه اند

به گزارش سیتنا، دکتر حسین انتظامی، افزود: پس از گذشت ۱۵ ماه از راه اندازی سامانه، توجیهی ندارد هنوز دستگاههای مهمی نسبت به آن و مطالبه مردم بی توجه باشند.

انتظامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کیفیت پاسخگویی به درخواست های مردمی برای دسترسی به اطلاعات، اولویت اصلی کمیسیون است، افزود: مدیران معرفی شده برای پاسخگویی از طرف دستگاهها، افزایش کیفیت پاسخ ها را مدنظر قرار دهند چون قانون اجازه نمی دهد پاسخ های بی ارتباط ، ناکافی ،موهوم و رفع تکلیفی بدهیم .

گفتنی است؛ سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس الکترونیکی foia.iran.gov.ir از تیرماه  ۹۶ آغاز به کار کرده است و در حال حاضر حدود ۵۰۰ دستگاه به آن پیوسته اند.

مردم می‌توانند برای ثبت نام به این سامانه مراجعه و درخواست های خود را نسبت به این دستگاه ها ثبت کنند و طبق قانون نیز دستگاهها موظفند ظرف حداکثر ۱۰ روز پاسخ درخواست ها را در حساب کاربری سؤال کننده درج کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-11-11 16:06

افزودن دیدگاه جدید