کد مطلب: 

218769

سبحانی‌فر: اجرای طرح دولت الکترونیک به شفافیت کمک می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم دولت الکترونیک، گفت: اجرای این طرح از فساد اداری جلوگیری و به شفافیت کمک می کند.
سبحانی‌فر: اجرای طرح دولت الکترونیک به شفافیت کمک می کند

به گزارش سیتنا، رمضانعلی سبحانی فر، رییس کمیته ICT مجلس در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشرفت روزافزون کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: با توجه به پیشرفت ICT نیازمندی های جامعه بر اساس آن در حوزه ارتباطات در حال پیشرفت است که به یک قشر خاص معطوف نمی شود.

وی با بیان اینکه تکنولوژی در همه عرصه ها ورود کرده، بیان کرد: تکنولوژی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، هنر و جنگ وارد شده است و در حال پر کردن فضاهای فیزیکی است و ما در این زمینه به ضوابط جدید نیازمندیم.

وی با اشاره به رونمایی از ۲۶ محصول ICT در نمایشگاه تلکام امسال خاطرنشان کرد: در شرایطی که استکبار جهانی در تلاش برای ایجاد محدودیت برای کشور است امروز از ۲۶ محصول IT بومی رونمایی شده است که در تلاش هستیم با همه توان محدودیت ها را رفع کنیم.

سبحانی فر با بیان اینکه در صورت افزایش محدودیتها تجربیات را افزایش می دهیم اظهار کرد: برای رفع محدودیت ها مجلس هم از نظر مالی و قانونی تولیدات داخلی در این حوزه را پشتیبانی می کند.
وی ادامه داد: به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکلیف کرده ایم که بستر توسعه را در این زمینه فراهم کند و مجلس هم حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

سبحانی فر درباره نقش ارتباطات  در کاهش  آلودگی و محیط زیست توضیح داد: رشد ارتباطات در محیط زیست و صنعت موجب کاهش آلودگی و کاهش اتلاف وقت می شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین درباره اجرای طرح دولت الکترونیک اظهار کرد: اگر این طرح اجرا شود از فساد ادار ی و اتلاف وقت مشترکان جلوگیری و موجب شفافیت بیشتر می شود اگر همه به شبکه تبادل اطلاعات متصل بودند اتفاقات اخیر در حوزه خودرو رخ نمی داد.

سبحانی فر با اشاره به وجود خلاهای قانونی همزمان با پیشرفت تکنولوژی بیان کرد: در زمینه تجارت الکترونیک جلساتی در مجلس آغاز شده است که با لوایحی که از سوی مرکز پژوهش ها ارائه می شود گره ها  رفع می شود و موضوع حفظ حریم خصوصی که زمینه اعتمادسازی مردم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نماینده سبزوار ، جغتای، جوین تصریح کرد: امروزه برخی تجهیزات موردنیاز وارد نشده است به دلیل مشخص نبودن وضعیت ارز است و دولت باید به این موضوع کمک کند.

وی تاکید کرد: در بخش قانونگذاری و اعتبارات هم مجلس قوانین لازم را مصوب می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-03 16:56

افزودن دیدگاه جدید