کد مطلب: 

215543
درخواست سندیکای صنعت مخابرات ایران از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

بخش بیشتری از سود شرکت مخابرات به توسعه اختصاص یابد/ رگولاتوری نسبت به اصلاح ساختار تعرفه‌ای متناسب با قیمت تمام شده اقدام کند/ پست بانک ارائه‌ی تسهیلات و خدمات بانکی آسان و ارزان و گشایش اعتبار ریالی برای شرکت‌های مخابراتی را در دستور کار قرار دهد

سندیکای صنعت مخابرات ایران در نامه‌ای خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن برشمردن اوضاع و احوال دست اندرکاران حوزه مخابرات و ارتباطات در شرایط فعلی، برای جبران نقاط ضعف و تبدیل تهدیدها به فرصت ها، از ایشان کمک خواسته اند.
بخش بیشتری از سود شرکت مخابرات به توسعه اختصاص یابد/ رگولاتوری نسبت به اصلاح ساختار تعرفه‌ای متناسب با قیمت تمام شده اقدام کند/ پست بانک ارائه‌ی تسهیلات و خدمات بانکی آسان و ارزان و گشایش اعتبار ریالی را برای شرکت‌های مخابرات در دستور کار قرار دهد

به گزارش سیتنا، در متن نامه‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران که به امضای مهندس رستگار، عضو و دبیر این سندیکا رسیده، خطاب به مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است:

اول مطالعه و بعد مطالبه
وقتی که دبیر و هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران هر روز شاهد مشکلات مالی شرکت‌های عضو اعم از تولیدی و خدمات فنی و مهندسی هستند، علی رغم اینکه باید بیشتر وقت خود را به توسعه تحقیق و تولید، خدمات فنی و فناوری های جدید و همگرائی بین اعضاء و ارتباط سازنده با کارفرمایان اختصاص دهند مجبورند به دنبال مطالبات درازمدت شرکت ها از مجموعه مخابرات کشور باشند.
همه این تلاش ها و استفاده از تمام فرصت ها و منطق ها فقط منجر به پرداخت های قطره ای در چند نوبت شده که کفاف هزینه های جاری شرکت ها را نداده، چه رسد هزینه های تحقیق و توسعه که لازمه رشد و بقای هر شرکت می باشد.
مزیت نسبی کشور در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات به حدی است که با وجود مشکل اساسی مالی، به یاری خبرگان و دانش آموختگان این صنعت و همکاری و معاضدت مدیران و کارشناسان شرکت مخابرات ایران در سال 1397 برنامه معرفی حداقل 40 محصول پیشرفته جدید داخلی در حوزه ICT به میمنت چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.
حال سوال این است که چرا با این همه ارتباط سازنده و منطق قوی موفقیت چندانی در وصول مطالبات از شرکت مخابرات ایران حاصل نشده است؟
در زیر به نتیجه مطالعه و چارچوب مطالبه که می بایستی به جد مورد توجه قرار بگیرد اشاره و تاکید می گردد.

مطالعات:
1. شرکت مخابرات ایران بزرگترین بازار مصرف تولیدات داخلی تجهیزات مخابراتی است.
2. توسعه و نوسازی شبکه مخابرات کشور موجب رونق تحقیق و تولید بومی و اشتغالزایی در بخش سخت افزار و نرم افزار می گردد.
3. توسعه و نوسازی شبکه مخابرات کشور نیاز به سرمایه گذاری وسیع مالی و فنی دارد.
4. درآمد شرکت مخابرات ایران پاسخگوی این سرمایه گذاری نیست و فقط هزینه های جاری شرکت را پوشش می دهد.
5. بخش خصوصی (شرکت‌های تولیدی و خدمات فنی و مهندسی) آماده سرمایه گذاری برای توسعه مخابرات هستند ولی با تعرفه های موجود توجیه اقتصادی برای برگشت سرمایه وجود ندارد.
6. تجدیدنظر در ساختار تعرفه های خدمات ارتباطات ثابت که حدود دو سال پیش انجام گرفته هرچند که به نظر می رسید افزایش درآمد را در پی داشته باشد ولی نتیجه آنطور نبود (حذف کد بین شهری داخل استان و همسان سازی کدها).
7. تاخیر در اصلاح ساختار تعرفه ای خدمات ارتباطی ثابت از یک‌طرف باعث از دست رفتن کارائی شبکه مخابرات کشور و از طرف دیگر رکود و متعاقب آن تعطیلی صنعت می گردد.

مطالبات:
صنعت مخابرات کشور (شرکت‌های تولیدی و خدمات فنی و مهندسی) نهایت سعی خود را در توسعه و ارتقای شبکه مخابرات کشور در بدترین شرایط پرداخت بکارگرفته اند بطوریکه در سال های گذشته عملاً شرکت های تولیدی داخلی نقش فاینانس مالی را با بهره صفر درصد برای دوره های 2 تا 3 ساله داشته اند، لذا موارد زیر از مطالبات است:
1. سهامداران محترم شرکت مخابرات ایران بخشی از سود شرکت را به توسعه اختصاص داده اند ولی اصلاً هزینه های مربوط به توسعه را پوشش نمی دهد و عنایت ویژه آنان که از نهادهای مردمی و انقلابی هستند موردانتظار است.
2. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باتوجه به هزینه های سنگین توسعه و نوسازی شبکه های ارتباطی ثابت و زمانبری اجرای آن و فاصله نسبتاً زیاد بین سرمایه گذاری و شروع بهره برداری، نسبت به اصلاح ساختار تعرفه متناسب با قیمت تمام شده اقدام نمایند.
3. شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای ارتباطات ثابت تمام تلاش خود را برای استفاده بهینه از سرمایه های موجود بکارگیرند و به موازات آن با اعتمادسازی، نسبت به جذب سرمایه های بخش خصوصی اقدام و از طریق مشتری مداری برای رونق بازار خود همت نمایند.
4. پست بانک جمهوری اسلامی ایران به عنوان بانک تخصصی حوزه ICT، توسعه شبکه مخابرات ثابت کشور و پشتیبانی از شرکت های تولیدی و خدمات فنی، مهندسی داخلی از نظر ارائه تسهیلات و خدمات بانکی آسان و ارزان قیمت و گشایش اعتبار ریالی برای قراردادهای داخلی را در دستور کار خود قرار دهد.
5. شرکت های تحقیقاتی، تولیدی و خدمات فنی، مهندسی عضو سندیکا دست در دست هم و بیش از پیش برای ارتقای جایگاه مخابرات کشور تلاش نمایند.

سندیکای صنعت مخابرات ایران
تیرماه 1397

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-15 10:24

افزودن دیدگاه جدید