کد مطلب: 

213803

مدیر تلگرام: اپل با جانبداری از روسیه، نسخه‌ی جدید را به‌روز رسانی نمی‌کند

پاول دوروف، مدیر تلگرام می‌گوید که شرکت اپل بنا به خواست دولت روسیه از حدود یک ماه و نیم پیش از به‌روز رسانی نسخه جدید تلگرام برای کاربران سراسر جهان در اپ استور خودداری کرده است.
مدیر تلگرام: اپل با جانبداری از روسیه، نسخه‌ی جدید را به‌روز رسانی نمی‌کند

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، دوروف در یادداشت خود نوشت که به دلیل اینکه حاضر به ارائه اطلاعات کاربران به سازمانهای اطلاعاتی روسیه نشده است مقامات این کشور از ماه آوریل تلگرام را در داخل روسیه مسدود کرده اند و افزود: "ما معتقدیم که فقط یک کار می‌توانستیم انجام دهیم و آن هم رعایت حق کاربران در برخورداری از حریم خصوصی در کشوری با وضعیت نابسامان بوده است."

او در یادداشت خود از اینکه شرکت آمریکایی اپل "طرف دولت روسیه را گرفته است" ابراز تاسف کرده و از کاربران تلگرام عذرخواهی کرده است.

دوروف نوشته است: "فقط ۷ درصد کاربران تلگرام در روسیه هستند اما شرکت اپل محدودیت به‌روزرسانی را برای همه کاربران تلگرام در سراسر جهان اعمال کرده است."

پیشتر نهاد نظارتی ارتباطات، مخابرات و رسانه‌های روسیه از شرکت اپل خواسته بود که با این کشور در مسدود‌ کردن پیام‌رسان تلگرام همکاری کند.

مقام‌های روسی از شرکت اپل خواسته‌اند خدمات ارسال "اطلاع فوری" این پیام‌رسان در روسیه را متوقف کند و همچنین خواستار حذف تلگرام از اپ استور (بازار خرید اپل) در کشورشان شده‌اند.

سال گذشته شرکت اپل فروش انواع فیلترشکن (وی پی ان) را در فروشگاه‌های خود در چین متوقف کرد. دولت چین اعلام کرده بود که ارائه کنندگان وی‌پی‌ان باید مجوز بگیرند و به همین دلیل از شرکت اپل هم خواسته بود وی‌پی‌ان‌هایی را که مجوز ندارند در فروشگاه‌های خود عرضه نکند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-01 00:05

افزودن دیدگاه جدید