کد مطلب: 

213497
قائم مقام مدیرعامل پارس آنلاین در گفت‌وگو با سیتنا:

حدود 90 درصد اختلالات اینترنتی برطرف شده است/ هم اکنون وضعیت شبکه در حالت نرمال است

قائم مقام مدیرعامل پارس آنلاین، در حال حاضر به استناد شاخص‌های قابل اندازه گیری در شبکه و میزان تماس کاربران با مرکز پشتیبانی و بررسی شبکه‌های اجتماعی از بازخورد کاربران، تا حدود 90 درصد مشکلات حل شده است و وضعیت در حالت نرمال قرار دارد.
حدود 90 درصد اختلالات اینترنتی برطرف شده است/ هم اکنون وضعیت شبکه در حالت نرمال است

مهندس مجید رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، پیرامون وضعیت شبکه‌ پارس آنلاین بعد از تشکیل جلسه هفته گذشته با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: پس از فیلترینگ تلگرام، میزان درخواست‌های کاربران برای اتصال به سرور تلگرام در دو نقطه از شبکه شرکت‌ها باعث اختلال شده بود. نقطه اول تجهیزات شرکت‌ها بود که با بار بسیار بالا مواجه شد و نقطه دوم مودم‌های کاربران در مصارف اینترنت خانگی بود که دچار اختلال شده بود. این مشکلات در نهایت به مثابه حمله‌های اینترنتی بود که با اختلال مضاعف در شبکه مواجه شده بود.

وی ادامه داد: در همین حال، در برخی از کاربردهای اینترنتی مانند بازی های آنلاین و برخی سایت‌های هاست شده در خارج کشور هم با اختلالاتی مواجه شده بود. همچنین برخی سرویس‌های داخلی نیز با اختلال مواجه شده بودند که همه شرکت‌ها در وهله نخست به دنبال اتخاذ تمهیداتی برای کاهش اختلالات بودند.

رئیسی خاطرنشان کرد: در نهایت برای اتخاذ سیاست واحد، کارگروهی تشکیل و سه شنبه هفته گذشته جلسه ای با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار و مهلت 24 ساعته به همه بازیگران مشتمل بر شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای اینترنتی و سازمان تنظیم مقررات به عنوان ناظر برای رفع اختلالات داده شد و دستورات لازم به همه بازیگران داده شد.

وی ادامه داد: در همین راستا و با دستور جناب وزیر شرکت هایی که اتصال peering نداشتند اتصالشان طی 24 ساعت نخست برقرار شد و سایر موارد نیز جهت رفع اختلال موجود در شبکه به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر به استناد شاخص‌های قابل اندازه گیری در شبکه و میزان تماس کاربران با مرکز پشتیبانی و بررسی شبکه های اجتماعی از بازخورد کاربران، تا حدود 90 درصد مشکلات حل شده است و وضعیت در حالت نرمال قرار دارد.  تنها مشکلاتی بر روی بازی های آنلاین وجود دارد که طی چند روز آینده به صورت کامل برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا تماس 24 ساعته با مشترکان و اعلام مشکلات به واحد فنی شرکت و همچنین اعلام مشکلات به سازمان تنظیم مقررات در دستور کار قراردارد. مشکلات مشترکین تجاری نیز که در ارتباط با خارج کشور دچار مشکلاتی بودند نیز به سازمان تنظیم منعکس شد.

قائم مقام مدیرعامل پارس انلاین، در پایان ضمن تقدیر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تشکیل این کارگروه، تاکید کرد: بسیار مناسب است که با ادامه تشکیل جلسات این کارگروه مشکلات کاربران به صورت مستقیم به مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعکس شود و سیاست واحدی برای رفع اختلالات مقطعی در دستور کار قرارگیرد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از مونا ارشادی‌فر

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-27 11:33

افزودن دیدگاه جدید