کد مطلب: 

212862

بهبود فرایند کنترل عملکرد و پایداری شبکه‌ی شرکت مخابرات ایران با راه‌اندازی NOC متمرکز

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با تشریح ویژگی‌های مرکز پیشرفته و یکپارچه عملیات شبکه مخابرات ایران، گفت: این مرکز هم‌راستا با ایجاد سامانه‌های متمرکز و یکپارچه جهت پایش عناصر شبکه و پارامترهای کیفی سرویس‌های موجود و آتی طراحی‌شده است که با بهره‌برداری از آن سیستم پشتیبانی عملیات (OSS)، سامانه سنجش کیفیت باند پهن، سامانه پایش کیفیت سرویس صوت و سامانه پهنای باند مصرفی راه‌اندازی می‌شود.
بهبود فرایند کنترل عملکرد و پایداری شبکه‌ی شرکت مخابرات ایران با راه‌اندازی NOC متمرکز

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس سید مجید صدری در آیین بهره برداری از مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران که امروز دوشنبه 24 اردیبشهت ماه 1397، همزمان با هفته ارتباطات، با حضور مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تنی چند از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران شرکت مخابرات و جمعی از مدیران ارشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مرکز نهری تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: احداث NOC متمرکز مخابرات ایران برای تمام لایه‌های شبکه در مرکز نهری به مساحت بالغ‌ بر 800 متر مربع علاوه بر امکان پایش یکپارچه، امکان تسهیل اطلاع‌یابی از منشأ خطرات و حملات سایبری، کنترل عملکرد، پایداری و کارایی شبکه را به‌صورت آنی فراهم می‌آورد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد وجود NOC31 محلی در سطح استان‌ها و یک C-NOC در تهران پس از عبور از فاز گذر و رسیدن به وضعیت استاندارد و مطلوب به یک C-NOC در تهران و تعداد FLM31 در سطح استان‌ها تبدیل خواهد شد.

وی با تشریح وضعیت موجود مدیریت و وضعیت نگهداری شبکه در سطح شبکه و استان‌ها گفت: با تعاملات به‌عمل‌آمده امکان اندازه‌گیری کیفیت تجربه مشتری (QOE) و شاخص‌های تأثیرگذار در آن فراهم می‌شود.

همچنین در پایان این مراسم، مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، مهندس سیدمجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و هیات همراه از نمایشگاه دستاوردهای مخابرات و فرایند اجرایی مرکز NOC متمرکز کشوری مستقر در مرکز مخابرات نهری تهران بازدید کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-14 13:10

افزودن دیدگاه جدید