کد مطلب: 

212122
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سهم زیربخش فناوری اطلاعات در GDP کشور می تواند تا شش برابر افزایش یابد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه سهم زیربخش فناوری اطلاعات در GDP کشور می تواند تا شش برابر شود، گفت: اقدامات خوبی در حوزه‌ی کسب و کارهای نوپا در استان آذربایجان شرقی انجام شده است، اما پتانسیل افزایش دو تا سه برابری را دارد.
سهم زیربخش فناوری اطلاعات در GDP کشور می تواند تا شش برابر افزایش یابد

به گزارش سیتنا، مهندس سیروس موثقی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با سفر رییس جمهوری به استان آذربایجان شرقی، از مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپا فاوای استان آذربایجان شرقی در تبریز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید و در جمع مدیران ادارات تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کشور در زمانی نیاز به مهندس عمران و پزشک داشت، افزود: کشور در حاضر کشور نیاز به متخصصان حوزه آی تی دارد.

موثقی با تاکید بر به اینکه سیاست دولت حمایت از کسب و کارهای نوپاست، اظهار کرد: سهم زیربخش فناوری اطلاعات در GDP کشور می تواند به بیش از یک و نیم درصد برسد که شش برابر حال حاضر است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی پتانسیل خوبی در این حوزه دارد، افزود: اقدامات خوبی در حوزه کسب و کارهای نوپا در این استان انجام شده اما پتانسیل افزایش دو تا سه برابری را دارد.

وی همچنین درباره ماموریت های پست بانک افزود: پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی بخش ICT وظیفه تامین مالی این حوزه را به عهده دارد.

موثقی به مدیران تابعه استان آذربایجان شرقی در حوزه ICT تاکید کرد: برای توسعه و حمایت از کسب و کارهای نوپا هر چه در توان دارند انجام دهند چرا که این کسب و کارها به ایجاد اشتغال در استان کمک می کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با حضور در شهرک فناوری برق و الکترونیک سهند آذران در جمع اعضای هیات مدیره این شهرک با اشاره به اینکه کشورهایی مانند برزیل و هند موفقیت خود را از همکاری با برندهای مطرح در حوزه نرم افزار به دست آورده اند، گفت: اما در حوزه IT هر کشور می تواند بازار  IT خود را داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه دولت در این حوزه سرمایه گذاری نمی کند، افزود: وظیفه دولت ارایه تسهیلات و ایجاد فضایی امن و آرام برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

موثقی با بیان اینکه سرمایه گذاری در IT سود آوری طولانی دارد، اظهار کرد: جهش در حوزه IT در دنیا بیشتر از نرم افزار بوده چراکه IT وارد حوزه های حمل و نقل و سلامت و حوزه های دیگر شده است و امکان توسعه دارد.

وی تاکید کرد: اگر شرکت های بزرگی در این حوزه تشکیل شود می توانند با کشورهای منطقه نیز همکاری داشته باشند و دولت نیز از این شرکت ها حمایت می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-24 15:48

افزودن دیدگاه جدید