کد مطلب: 

211624
وزیر ارتباطات دولت احمدی ‌نژاد در نشست «تلگرام؛ بودن یا نبودن؟»:

تلگرام دنبال ایجاد یک دولت است/ مالک تلگرام یک سرمایه گذار نفت اسرائیل است/ ما اصلا کسب و کار تلگرامی نداریم

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: عده ای می گویند کسب و کار تلگرامی؛ من اعصابم خورد می شود. ما اصلا کسب و کار تلگرامی نداریم و حاضرم مناطره کنم که اتفاقا تلگرام بدترین بستر برای کار اقتصادی است.
 تلگرام دنبال ایجاد یک دولت است/ مالک تلگرام یک سرمایه گذار نفت اسرائیل است/ ما اصلا کسب و کار تلگرامی نداریم

به گزارش خبرنگار سیتنا، "رضا تقی پور" عضور شورای عالی فضای مجازی در نشست «تلگرام؛ بودن یا نبودن؟» که به همت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات و با همکاری انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار شد، گفت: تلگرام امروز در عین حال که یک رسانه است ولی فقط یک رسانه هم نیست. تلگرام دنبال ایجاد یک دولت است.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: دشمنان ما به این نتیجه رسیده اند که اگر قرار است جنگی اتفاق بیفتد باید جنگ نرم باشد و  فضای مجازی عرصه ای برای جنگ با انقلاب اسلامی شده است.

تقی پور بیان کرد: عده ای می گویند کسب و کار تلگرامی؛ من اعصابم خورد می شود. ما اصلا کسب و کار تلگرامی نداریم و حاضرم مناطره کنم که اتفاقا تلگرام بدترین بستر برای کار اقتصادی است. ای کاش تلگرام فقط به منافع اقتصادی خود فکر می کرد. در جریانات اخیر آقای پاول دورف به یکی از مسئولین گفته من از طرف اطرافیان آقای ترامپ تحت فشارم.

وی افزود: ما بیش از سه هزار نرم افزار نسبتا قوی داریم؛ چه تعداد از آنها کانال دارند؟ من معتقدم تلگرام کار فنی – صنعتی نمی کند. بحث مقابله با تلگرام یک روزه مطرح نشده و حداقل یک سال است. دی ماه سال 95 طرحی با عنوان «ساماندهی فضای مجازی» به شورای عالی فضای مجازی آمد.

عضو شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: به هیچ وجه تلگرام با قوه قضائیه ما همکاری نمی کند و چنین چیزی اصلا در قاموس تلگرام وجود ندارد. آیا معنی پول تلگرام نقض حاکمیت مالی جمهوری اسلامی یا هر کشور دیگر نیست؟ هیچ کدام از این حرف ها افسانه نیست. تلگرام خیلی بیشتر از یک نرم افزار است و کارکردهای دیگر دارد.

تقی پور گفت: دوروف مالک تلگرام نیست و مالک تلگرام یک سرمایه گذار نفت اسرائیل است و دوروف برای او کار می کند. ما قوانین بین المللی برای تعقیب یک فرد نداریم. خودشان گفتند استاکس نت را علیه جمهوری اسلامی راه انداخته ایم؛ کدام دادگاه توانست آنها را احضار کند؟

وی افزود: فیلترینگ را تنها به عنوان بخش کوچکی از راه حل قبول داریم؛ در جایی که همه راه ها طی شده راهی جز این نداریم. اگر ما در قوانین و مقررات نقص داریم به این معنا نیست که بی قانونی را در این فضا ترویج دهیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی در مورد خصوصی یا دولتی بودن نرم افزارهای داخلی اظهار داشت: به هیچ وجه توصیه نمی کنیم که این نرم افزارها دولتی باشند اما برای راه انداختن مدار کمک هایی لازم دارد که بتواند این رقابت را شروع کند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد قول رئیس جمهور مبنی بر اینکه دست وزیر ارتباطات روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت، گفت: شورای عالی فضای مجازی 27 عضو دارد و 8 نفر آنها اعضای دولت هستند و اینکه انتظار داشته باشیم رأی دولت از شورای عالی فضای مجازی بیرون بیاید با مبانی دموکراسی در تضاد است.

گزارش از مسعود فاتح

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-17 22:03

افزودن دیدگاه جدید