کد مطلب: 

210476
به بهانه‌ی جلوگیری از مداخله‌ی آسانژ در امور کشورهای دیگر؛

سفارت اکوادور در لندن، اینترنت افشاگر ویکی‌لیکس را قطع کرد

اکوادور که سفارتش در لندن به جولیان آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس پناه داده اعلام کرده که دسترسی او به اینترنت را قطع کرده است. مقامات اکوادور می‎گویند که این تصمیم برای جلوگیری از "مداخله" آقای آسانژ در امور کشورهای دیگر اتخاذ شده است.
سفارت اکوادور در لندن، اینترنت افشاگر ویکی‌لیکس را قطع کرد

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، جولیان آسانژ روز دوشنبه (۲۷ مارس) در شبکه توییتر درباره این موضوع که روسیه در حمله با عامل شیمیایی اخیر به سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه و دخترش یولیا در خاک بریتانیا دست داشته ابراز تردید کرد و نوشت که مدارک موجود، تنها شواهد فرعی هستند و سازمان منع سلاح های شیمیایی دخالت روسیه را در حمله تایید نکرده است.

این حرف با واکنش آلن دانکن، از مقامات ارشد وزارت امور خارجه بریتانیا، مواجه شد که جولیان آسانژ را یک "کرم کوچک مفلوک" خواند که بهتر است تسلیم بشود.

قای آسانژ، در سال ۲۰۱۲ و پس از آن که در سوئد به اتهام آزارجنسی و تجاوز مورد تعقیب قرار گرفت به سفارتخانه اکوادور در لندن پناه برد؛ اقدامی که می‌گوید از بیم تلاش آمریکا برای استرداد او صورت داده است.

اکوادور پس از قبول پناهندگی آسانژ، به او امتیاز شهروندی این کشور را اعطا کرد، به این امید که با ایجاد مصونیت برای آسانژ مقدمات خروج او از بریتانیا را فراهم کند، اما دولت بریتانیا می گوید که وی اجازه خروج از این کشور را ندارد زیرا دارای مصونیت دیپلماتیک نیست. مقامات بریتانیایی حکم جلب آسانژ صادر کرده اند.

این در حالی است که سوئد تحقیق در مورد ادعای آزار جنسی علیه آسانژ را متوقف کرده اما او همچنان نگران است که در صورت خروج از سفارت اکوادور، بازداشت و به علت انتشار مدارک محرمانه آمریکا به دولت این کشور تحویل داده شود.

اکوادور در سال ۲۰۱۶ میلادی هم به طور موقت اینترنت آسانژ را قطع کرد. وی در آن زمان ایمیل های هک شده هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ را منتشر کرده بود.

همچنین در ماه مه ۲۰۱۷ میلادی لنین مورنو، رئیس جمهوری اکوادور، از بنیان‌گذار ویکی‌لیکس درخواست کرد که از حمایت علنی از استقلال کاتالونیای اسپانیا خودداری کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-29 01:58

افزودن دیدگاه جدید