کد مطلب: 

208609
مهندس آذری جهرمی ضمن اشاره به تخلف اخیر دو اپراتور تلفن همراه؛

پرونده‌ی دو اپراتور متخلف تلفن همراه در افشای بانک اطلاعاتی مشترکان را به دادستانی ارجاع می‌دهیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تخلف اخیر دو اپراتور تلفن همراه در افشای بانک اطلاعاتی مشترکان به برخی وب سایت ها پرده برداشت.
پرونده‌ی دو اپراتور متخلف تلفن همراه در افشای بانک اطلاعاتی مشترکان را به دادستانی ابلاغ می‌کنیم

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی در حاشیه همایش جنبه‌های حقوقی ICT با اشاره به گزارش مرکز ماهر درباره تخلف یکی از اپراتورها در مقوله نقض حریم خصوصی کاربران، اظهار کرد: گزارشی را که برای ما فرستادند نشان می‌دهد که دو اپراتور تلفن همراه با دسترسی به IP مشترکان خود، اطلاعات وب سایت‌هایی را که مراجعه کرده‌اند را برای تبلیغات هوشمند در اختیار یکسری از کسب‌وکارها قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه این موضوع ناقض حریم خصوصی افراد است و باید متوقف شود، گفت: گزارش دریافتی بر اساس مستنداتی بود که در فضای مجازی و در فضای رسانه ای کشور منتشر شده و با توجه به اهمیت موضوع نیاز به بررسی داشت.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه موضوع را برای بررسی بیشتر به مرکز ماهر ارجاع داده ایم، افزود: طبق کلیپی که از این اقدام تهیه شده، از نظر فنی موضوع کاملا شفاف است و یک نوع ابزار ناشی‌گری در پیاده سازی کد وجود داشته که باعث فراهم کردن این دسترسی و سوء استفاده از اطلاعات شده است.

وی، گفت: مردم بدانند که اگر گزارشی را برای ما ارسال کنند، آن موضوع را پیگیری خواهیم کرد. البته اطلاع‌رسانی این موضوع در حال حاضر به عنوان یک اخطار به اپراتورهاست و البته ادله حقوقی را برای برخورد قضایی به دادستانی ابلاغ می‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-24 16:23

افزودن دیدگاه جدید