کد مطلب: 

207330
مهندس آذری جهرمی در مراسم افتتاح پروژه های ICT استان یزد:

باید بخش خصوصی و نیروهای جوان در لایه‌ی خدمات و محتوای شبکه‌ی ملی اطلاعات کار کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه از ابتدای دهه مبارک فجر همه نقاط نابرخوردار و دور از مرکز استان یزد به خدمات ارتباطی دسترسی پیدا کردند، گفت: استان یزد در شش ماهه نخست امسال و زودتر از دیگر استان ها به اهداف مشخص شده مبنی بر دسترسی ۹۰ درصد از روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی کشور، رسید.
باید بخش خصوصی و نیروهای جوان در لایه‌ی خدمات و محتوای شبکه‌ی ملی اطلاعات کار کنند

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی، در مراسم افتتاح پروژه های حوزه ICT استان یزد با اشاره به رتبه ششم این استان از نظر شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان سایر استان های کشور، گفت: البته با توسعه هایی که امسال در استان یزد داشتیم پیش بینی می شود رتبه ICT این استان در سال جاری حداقل یک یا دو رتبه دیگر بهبود یابد که این ناشی از رویکرد موفق سپردن مدیریت به بانوان و جوانان است که مورد تاکید دولت و حمایت مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.

وی در توضیح ملموس تر توسعه های رخ داده، افزود: افتتاح های پروژه ها باعث شد تا همه شهرهای استان یزد تحت پوشش نسل سوم و چهارم ارتباطی قرار گیرند تا در همه نقاط برخوردار دور از مرکز، مردم به صورت یکسان به خدمات ارتباطی دسترسی داشته باشند.

آذری جهرمی با اشاره به اسناد بالادستی دولت مبنی بر اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار به خدمات ارتباطی دسترسی داشته باشند، اظهار کرد: یزد بالای هزار روستای بیش از بیست خانوار دارد که از ابتدای دهه فجر امسال ۲۵۰ روستای این استان که بعضی از آنها هیچ خدمات ارتباطی دریافت نمی کردند به شبکه دسترسی پیدا کردند. بنابراین استان یزد زودتر از دیگر نقاط کشور و در شش ماه نخست امسال به اهداف تعیین شده رسید.

عضو کابینه دولت تدبیر و‌ امید مطالبه گری در حوزه فضای مجازی از سوی روحانیت را ارزشمند دانست و تصریح کرد: این مطالبه گری نشان می دهد مردم به دنبال استفاده حداکثری از فضای مجازی هستند.

وی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات علاوه بر لایه زیرساخت، لایه خدمات و محتوا نیز دارد، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات نیز در لایه خدمات مسوولیت کمتری دارد و ارکان نظام، بخش خصوصی و نیروهای جوان باید در این لایه کار کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-06 17:53

افزودن دیدگاه جدید