کد مطلب: 

206793
دکتر فقیهی در نشست تخصصی فین‌تک:

فناوری‌های مالی و استارتاپ‌های جدید، سیستم مالی و بانکی دنیا را متحول می‌کند

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: فناوری‌های مالی و استارتاپ‌های جدید، سیستم مالی و بانکی دنیا را متحول می‌کنند.
فناوری‌های مالی و استارتاپ‌های جدید، سیستم مالی و بانکی دنیا را متحول می‌کنند

به گزارش سیتنا، دکتر مهدی فقیهی، در نشست تخصصی "کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی، قوانین و مقررات" با اشاره به اهمیت موضوع فین تک‌ها و استارت آپ های فعال مالی در کشور گفت: ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، با توجه به گسترش فوق‌العاده فین تک‌ها و استارتاپ‏ های فعال در این حوزه اقدام به برپایی کارگروه بانکداری، خدمات و پرداخت الکترونیکی از مهرماه سال جاری کرده است، که این کارگروه با رویکرد کمک به رشد و توسعه این نوع از استارتاپها و کمک به بهبود چرخه خدمات مالی و بانکی کشور در حال فعالیت است.

فقیهی در ادامه گفت: ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی، تا کنون سلسله جلسات مختلفی به‌منظور همفکری و ارائه راه‌کارهای مختلف در حل مسائل و مشکلات پیش روی استارتاپهای کشور برگزار کرده است، همچنین با حضور محققان و فعالان کشورهای دیگر در خصوص مطالعه و بررسی سیاستهای دیگر کشورها در زمینه های مختلف حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخته است و این نشست نیز در راستای همان اهداف و البته در بخش مربوط به فینتکها و استارتاپهای این بخش برگزار میشود.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی با اشاره به حضور خانم BEH HEY CHING از پایه‌گذاران اکوسیستم فین تک مالزی از مجموعه  MDECدر این نشست گفت: سخنران این مراسم از پایه‌گذاران اکوسیستم فین تک مالزی و متخصص و صاحب‌نظر در صنعت فناوری مالی است و این نشست با هدف بهره گیری از تجربیات ایشان در خصوص بررسی این صنعت در مالزی و با حضور صاحبنظران، کارشناسان و فعالان این بخش کشور صورت میگیرد و امیدواریم تبادل تجربه خوبی در این زمینه در این نشست صورت پذیرد.

همچنین در ادامه نشست خانم BEH HEY CHING  با اشاره به موضوعات اصلی این گردهمایی گفت: در این نشست به موضوعاتی حول محور (فین تک، بلاک چین و رگ‎تک "RegTech") به بحث و گفتگو میپردازیم.

وی در تعریف فینتک نیز گفت: فین تک از دو بخش فناوری و مالی تشکیل ‌شده است و امروز از عوامل تأثیرگذار در بخش‌های مختلفی همچون پرداخت وام، بیمه، نظارت بر مقررات، سیستمهای پرداخت، سرمایه‌گذاری و همچنین سپرده‌گذاری میباشد.

وی در ادامه نیز به مباحث روز پیرامون این حوزه در دنیا و کشور مالزی و مقایسه آنها پرداخت و ضمن اشاره به مثالهایی در کشور ایران به سوالات حاضران جلسه نیز در پیرامون موضوعات این جلسه پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، نشست تخصصی کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی و قوانین و مقررات در تاریخ دوم بهمن ماه با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه مالی و بانکی و استارتاپ‌های فعال در حوزه فینتک با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی در معاونت علمی و فناوری ریست جمهوری برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-24 21:00

افزودن دیدگاه جدید