کد مطلب: 

205824
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

وزارت ارتباطات تسلط مناسبی بر شرکت مخابرات ندارد/ امکان دخالت مستقیم مجلس در مشکلات واگذاری شرکت مخابرات وجود ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: در موضوع واگذاری شرکت مخابرات و مشکلات این واگذاری امکان دخالت مستقیم مجلس وجود ندارد و دولت که همان وزارت ارتباطات است نیز تسلط مناسبی بر روی این مجموعه ندارد.
وزارت ارتباطات تسلط مناسبی بر شرکت مخابرات ندارد/ امکان دخالت مستقیم مجلس در مشکلات واگذاری شرکت مخابرات وجود ندارد

دکتر عبدالله رضیان، نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در خصوص نحوه‌ی ورود مجلس به موضوع واگذاری شرکت مخابرات ایران و رفع برخی از مشکلات این واگذاری، اظهار کرد: پس از ورود تلفن‌های همراه به بازار شرکت مخابرات، حوزه تلفن ثابت دچار مشکل شد و نهایتا به مرور شرکت مخابرات به شرکتی زیان‌ده تبدیل شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط شرکت مخابرات ایران به گونه‌ای است که اگر درآمد همراه اول از شرکت مخابرات گرفته شود، وضعیت مناسب درآمدی نداشته و موقعیتی زیان‌ده دارد.

رضیان گفت: بر مبنای اصل 44 این واگذاری باید انجام می‌شد و صورت هم گرفت. در موضوع واگذاری شرکت مخابرات و مشکلات این واگذاری امکان دخالت مستقیم مجلس وجود ندارد و دولت که همان وزارت ارتباطات است نیز تسلط مناسبی بر روی این مجموعه ندارد.

این نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با وظایف مدیریتی شرکت مخابرات، افزود: مدیریت مخابرات باید به گونه‌ای باشد که برای این شرایط اقتصادی، تعریفی مناسب داشته باشد تا بتواند از حالت زیاندهی خارج شود که این مساله به مدیریت مجموعه بر می‌گردد.

وی اظهار کرد: مجلس موضوع زیان دهی مخابرات را رصد می‌کند و نظارت هم دارد. همچنین جلساتی هم  در خصوص شرکت مخابرات برگزار شده است، اما امکان دخالت مجلس به طور مستقیم وجود ندارد مگر اینکه شرکت مخابرات بازنگری خاصی بر فعالیتش انجام دهد تا بتواند به شرایط مطلوبی دست یابد.

گفت‌وگو از فریده شریف زاده

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-01 13:25

افزودن دیدگاه جدید