کد مطلب: 

205729

اسنودن یک اپلیکیشن ضدجاسوسی ارائه کرد

ادوارد اسنودن، افشاگر جاسوسی‌های غیرقانونی سازمان ملی اطلاعات آمریکا و کارمند سابق این نهاد، در طراحی اپلیکیشنی مشارکت داشته که به کاربران کمک می‌کند تا تنها با استفاده از تلفن همراه خود برخی تدابیر امنیتی و ضدجاسوسی را اجرا کنند.
اسنودن یک اپلیکیشن ضدجاسوسی ارائه کرد

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، اپلکیشن هیون ( Haven/مأمن) با استفاده از حسگرهای موبایل، از جمله دوربین، میکروفون، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج موبایل، محیط اطراف را تحت نظر می‌گیرد تا مهاجمان احتمالی را در صورت دستکاری و دستبرد متعلقات کاربر شناسایی کند.

هیون یک نرم‌افزار بازمتن است و هر کس می‌تواند کد آن را بررسی کند. این اپلیکیشن را روزنامه بریتانیایی گاردین به همراه بنیاد آزادی مطبوعات، که اسنودن از اعضای هیئت مدیره آن است، درست کرده‌اند تا به فعالان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران برای حفاظت از اطلاعاتشان کمک کنند.

این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد تا مثلا در صورتی که شک دارد هنگام غیبتش جاسوسان به اتاقش بروند و وسایلش را بازرسی کنند، اتاق خود را تحت نظر بگیرد.

هیون تغییرات در محیط اطراف را بررسی می‌کند و در صورتی که کسی وارد اتاق شود یا به وسایل کاربر دست بزند، به او پیغامی رمزگذاری‌شده می‌فرستد. این اپلیکیشن اطلاعات را به طرف ثالثی نمی‌فرستد.

با توجه به سابقه اسنودن در افشاگری و همچنین سکونت او در روسیه، برخی می‌گویند که نمی‌توانند به اپلیکیشن هیون اعتماد داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-28 18:01

افزودن دیدگاه جدید