کد مطلب: 

205603

وزارت ارتباطات در دولت یازدهم کمترین سوال و تذکر را از مجلس دریافت کرد

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه بررسی‌ها حاکی از آن است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم جزو دستگاه‌هایی بود که کمترین سوال و تذکر را از نمایندگان مجلس دریافت کرد، گفت: طرح USO نتیجه انعکاس مطالبات مردم به نمایندگان است که منجر به تصویب اختصاص 1.5 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی شد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم کمترین سوال و تذکر را از مجلس دریافت کرد

به گزارش خبرنگار سیتنا، سیدحسین دهدشتی، در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان ها و شرکت های تابعه، با بیان اینکه نمایندگان مجلس مطالبات مردم را به دولت منعکس می کنند و ما نیز وظیفه داریم آنها را دنبال کنیم، گفت: نمایندگان بخصوص آنهایی که از نقاط محروم هستند دایم از سوی مردم در همه برهه های زمانی مختلف مورد خطاب قرار می گیرند و نمایندگان نیز مجبور هستند که مطالبات دریافت شده را به دولت منعکس کند.

وی با بیان اینکه عملا نمایندگان در برخورد با مردم به نوعی گفتار درمانی انجام می دهند و بسیاری از مطالبات را منعکس نمی کنند، افزود: شاید مطالباتی که از سوی نمایندگان به دولت منعکس می شود 10 تا 20 درصد کل مطالبات باشد.

دهدشتی با اشاره به ظرفیت نمایندگان در مواردی چون تصویب قوانین، اظهار کرد: بررسی که انجام شد مشخص کرد که در دولت نهم و دهم حجم سوالات و تذکرات از سوی نمایندگان نسبت به دولت افزایش داشت اما در دولت یازدهم به دلیل تعاملات ایجاد شده و همچنین پاسخگویی به مطالبات، سوالات و تذکرات نمایندگان کاهش داشت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: در دولت یازدهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باتوجه به تعامل برقرار شده و پاسخگویی جزو 4 یا 5 دستگاه دولتی بود که پایین ترین سوالات و تذکرات را داشت.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که معمولا در هر دوره نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از سال دوم به بعد حجم مطالبات و مکاتبات نمایندگان مجلس بیشتر می شود و بخصوص در دوره دوم دولت مکاتبات، انتظارات و مطالبات نمایندگان بیشتر از قبل می شود که هم اکنون در این دوره قرار داریم و باید تلاش کنیم تا به این مطالبات که عمدتا بر حق هم هستند را به سرعت پاسخ دهیم.

دهدشتی با بیان اینکه با گذشت زمان و توسعه صورت گرفته، حجم مطالبات مردم نیز افزایش پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: اگر به مطالبات به سرعت پاسخ داده شود حتی اگر جواب منفی بود اما نماینده از آنجاییکه احساس می کند که موضوع مورد نظر، بررسی و مورد اهمیت قرار گرفته است، موضوع به طرح سوال، تذکر و احیانا به استیضاح ختم نمی شود و با دقت نظر از بحران ها و تنش ها در آینده می توان پیشگیری کرد.

معاون امور دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به بررسی حجم و نوع مطالبات مردمی در استان ها و نقاط مختلف کشور، گفت: طرح USO نتیجه انعکاس مطالبات مردم به نمایندگان است که منجر به تصویب اختصاص 1.5 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی شد که بخشی از آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-24 14:15

افزودن دیدگاه جدید