کد مطلب: 

205576
آذری جهرمی در جلسه‌ی "ستاد اقتصاد مقاومتی" استان البرز:

وزارت ارتباطات از سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان به پیام کمک کرده است/ انباشت زباله در مجاورت فرودگاه پیام و وجود معارضین دو مانع اصلی مسافری شدن این فرودگاه است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه این وزارت از سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان به فرودگاه پیام کمک کرده است، گفت: انباشت زباله در مجاورت فرودگاه پیام و وجود معارضین دو مانع اصلی مسافری شدن این فرودگاه است و باید برای پیگیری این موضوع در بدو امر، این موانع برطرف شود.
وزارت ارتباطات از سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان به پیام کمک کرده است/ انباشت زباله در مجاورت فرودگاه پیام و وجود معارضین دو مانع اصلی مسافری شدن این فرودگاه است

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا به نقل از استانداری البرز، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به عنوان وزیر معین استان البرز در ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی تعیین شده است، صبح امروز شنبه به البرز سفر کرد تا ضمن بررسی پروژه های اقتصاد مقاومتی در این استان، در پانزدهمین جلسه "ستاد اقتصاد مقاومتی" که در سالن شهدای دولت برگزار شد حضور پیدا کند.

وی در جمع اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز، گفت: گزارش های جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در حال مطالعه است و نماینده وزارت ارتباطات در نشست های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز حضور پیدا می کند.

وی با بیان اینکه نباید خلط مبحث بین تکالیف ذاتی دستگاه ها و وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد، گفت: سبک پیگیری نیازهای البرز با توجه به استعدادهای بی نظیری که در این استان وجود دارد باید متفاوت تر از قبل باشد تا شاهد تحولاتی که مورد انتظار است باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری طالقان افزود: باید در روستاهای استان زیرساخت های ارتباطی وجود داشته باشد تا بخشی از ظرفیت های گردشگری شکوفا شود و بتوانیم در سایر شاخص ها به جایگاه مطلوب تری دست پیدا کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: تجربه استاندار البرز در ایجاد شغل استان گیلان قابل توجه است و باید از ظرفیت ایشان استفاده کرد و در مسیر برنامه ای مدون در راستای ایجاد اشتغال پایدار حرکت کرد.

جهرمی با تاکید بر لزوم رفع موانع بخش خصوصی و اتاق بازرگانی  ادامه داد:‌ تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی در بطن موضوعات باید وارد شود و مشکلات را برطرف کند.

وزیر ارتباطات مسئولیت سازمان برنامه و بودجه استان را خطیر و سنگین دانست و تصریح کرد: باید برنامه ریزی جامعی برای پتانسیل های شهرهای مختلف استان و روش عرصه و تقاضا تولیدات و مصرف آن صورت گیرد.

جهرمی ادامه داد: البرز به لحاظ صنعت، کشاورزی و گردشگری نعمت های خدادادی خوبی دارد و مدیران و نیروی انسانی قوی دارد از این رو برنامه ریزی برای بهره مندی از این استعدادها باید در اولویت کار قرار داشته باشد.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت های بخش گردشگری در استان که با تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی محقق می شود بیان کرد: تمام برنامه ریزی ها باید با سند و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی ارتباط داشته باشد و اصولی کار پیش برود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه منطقه ویژه پیام در کریدور علم و فناوری کشور قرار دارد، گفت: فاز دوم طرح مطالعاتی این طرح در حال اتمام است.

وی در رابطه با پیگیری مسافری شدن فرودگاه پیام نیز گفت: مسایل زیست محیطی و وجود زباله ها در اطراف فرودگاه و همچنین معارضین اصلی ترین موانع برای راه اندازی خط مسافربری فرودگاه پیام است که باید از سر راه برداشته شود.

جهرمی ادامه داد: البرز ییلاق خوب و مفید برای کرج و تهران است و عمده مانع نیز جاده کرج و گلوگاه جاده ای است که صنعت گردشگری را به سمت شرق تهران هدایت کرده است. بنابراین طرح جامع گردشگری استان باید به سرعت تکمیل شود و با تخصیص اعتبارات مناسب حمایت خواهد شد.

وی با تاکید بر فعال شدن کارگروه ها تا دو ماه آینده افزود: شاخص های عملکردی استان البرز حاکی از روندی مطلوب است و نشان می دهد که استان البرز نسبت به استانهای دیگر در شاخص ها رشد داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-23 11:41

افزودن دیدگاه جدید