کد مطلب: 

204831
دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سیتنا:

17 هزار کانال بالای پنج هزار کاربر هویت‌مند شده‌اند/ برای مقابله با گمنامی در فضای مجازی در حال اقدام هستیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: اگر در کانال‌ها و سایت‌ها به اصطلاح هتک حیثیتی صورت گیرد و به حریم خصوصی شخصی تعرض شود یا به منافع اقتصادی شخصی لطمه ای وارد شود، می‌توانند از طریق قضایی و پلیس فتا اقدام کنند و به نتیجه برسند.
17 هزار کانال بالای پنج هزار کاربر اظهار هویت شده‌اند/ برای مقابله با گمنامی در فضای مجازی در حال اقدام هستیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در حاشیه همایش کارآفرینان خیّر، خیّرین کارآفرین، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر اینکه یکی از مشکلات ما برای توسعه کسب و کارها در سطح بین الملل مشکلات بانکی است و این موانع در پسابرجام هم همچنان ادامه دارد، چگونه می توان از ظرفیت فضای مجازی برای رفع این موانع بهره برد؟ گفت: از فضای مجازی می توان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده کرد و در حال حاضر فین تک‌هایی در کشور هستند که هم در حوزه‌ی تامین مالی و هم در رابطه با جابه جایی پول سرویس‌هایی می‌دهند و در استفاده از پول‌های مجازی خدماتی ارائه می شود.

فیروزآبادی ادامه داد: به هر حال ملت ما در این دوران بعد از انقلاب که حدود 40 سال می‌شود، همیشه در فشار و تحریم بوده‌اند و همیشه هم راه‌های خودشان را پیدا کرده‌اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی، اظهار کرد: ما ملت زنده‌ای هستیم و علی‌رغم همه محدودیت‌ها جزو کشورهای سرافراز منطقه هستیم.

فیروزآبادی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا در رابطه با گلایه‌ی برخی افراد مبنی بر اینکه برخی کانال های تلگرامی در حوزه‌ی سیاسی همچنان به ارایه‌ی اطلاعات نادرست مبادرت می‌کنند و برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد، گفت: بحثی که در فضای مجازی داریم این است که گمنامی در ایران بیش از حد است. فضای مجازی ذاتش همراه با گمنامی است، ولی در کشور ما متاسفانه این گمنامی بیش از حد است و ما برای مقابله با این گمنامی در حال اقدام هستیم.

وی اظهار کرد: گاهی اوقات این گمنامی در فضای مجازی فردی است ولی در حقیقت قابل قبول نیست به این دلیل که فرد می‌تواند لطمه‌ی حیثیتی، اقتصادی، سیاسی یا امنیتی بزند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: ما متاسفانه شاهد این هستیم که گروه‌هایی که بعضا رسانه هستند و مخاطبان زیادی دارند تهمت می‌زنند و موج ایجاد می کنند و ناامنی ذهنی ایجاد می کنند و ما در تلاش هستیم که با مکانیزم‌های اعلام خوداظهاری، در این مرحله مراجعه کنند که استقبال خوبی هم شده است و تا الان حدود 17 هزار کانال بالای پنج هزار کاربر برای ثبت نام به سایت وزرات ارشاد مراجعه کرده‌ و ثبت نام کرده اند و در حقیقت هویت‌مند شده‌اند.

فیروزآبادی در پایان گفت: بنابراین اگر در آن کانال‌ها و سایت‌ها به اصطلاح هتک حیثیتی صورت گیرد و به حریم خصوصی شخصی تعرض شود یا به منافع اقتصادی شخصی افراد لطمه ای وارد شود، می‌توانند از طریق قضایی و پلیس فتا اقدام کنند و به نتیجه برسند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-11-21 13:30

افزودن دیدگاه جدید