کد مطلب: 

204171

لزوم حمایت از SMEها و استارتاپ‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های ITU

"امید می رود با حمایت سازمان‌ها و مقامات مسوول، امکان حضور SMEها، استارتاپ‌ها و صاحبان ایده نیز در این گونه نمایشگاه های تخصصی ITU فراهم شود تا مسیر توسعه این تجـارت های نوپـا نیــز فراهم شود و در نهایــت شاهد رشد اشتغال زایی در کشور و جذب سرمایه های بین الملل در صنعت داخلی ارتباطات باشیم".
لزوم حمایت از SMEها و استارتاپ‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های ITU

به گزارش سیتنا، "مونا ارشادی فر" در یادداشت سردبیر بیست و پنجمین شماره از ماهنامه نسل چهارم نوشت: از آنجا که مجموعه سیتنا به عنوان نماینده نمایشگاه های ITU در ایران، برای دومین سال متوالی امکان برپایی پاویون ایران در نمایشگاه های تلکام ITU را فراهم کرد، در این شماره از ماهنامه نسل چهارم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه و برپایی پاویون ایران، با مسوولان شرکت های ایرانی حاضر در پاویون ایران و برخی تاثیرگذاران حوزه مخابرات به گفت‌وگو پرداختیم.

سال گذشته پاویون ایران در نمایشگاه ITU Telecom World بانکوک برپا شد، شرکت‌های دولتی و خصوصی حوزه ارتباطات کشور نیز در قالب پاویون ایران در نمایشگاه حضور یافتند و نسبت به برقراری تعاملات بین المللی با شرکت‌ها و مقامات حاضر در نمایشگاه اقدام کردند.

در مراسم پایانی نمایشگاه نیز شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یکی از اعضای پاویون ایران، در بین برترین‌های نمایشگاه قرار گرفت و از دبیرکل ITU  لوح تقدیر دریافت کرد و از سیتنا هم به عنوان نماینده‌‌ رسمی نمایشگاه‌های ITU در ایران و حامی رسانه‌ای نمایشگاه‌های ITU تقدیر به عمل آمد.

امسال نیز نمایشگاه 2017 ITU Telecom World به سیاست‌گذاران حوزه ارتباطات اجازه داد تا بتوانند درباره مهمترین مسائل روز جهان در زمینه فناوری اطلاعات با هم به بحث و گفت‌وگو بپردازند و نیازهای کاربران در سراسر جهان را شناسایی کرده و مطابق آن، اقدام به طراحی و تولید ابزارهای جدید و مدرن ارتباطی کنند.

برای شرکت های ایرانی نیز فرصت عرض اندام در سطح بین الملل فراهم شد و پاویون ایران باز هم مورد توجه مقامات ارشد ITU قرار گرفت. در مراسم پایانی نیز، سیتنا برگزارکننده‌ برتر پاویون نمایشگاهی در بوسان کره جنوبی شد و از دبیرکل ITU لوح تقدیر گرفت.

در همین حال، شرکت مخابرات ایران از پاویون ایران هم مورد تقدیر دبیرکل ITU قرار گرفت و برای اولین بار در تاریخ حضور پاویون ایران در نمایشگاه های ITU است که دو جایزه در بخش‌های مختلف به پاویون کشورمان تعلق گرفته است. سیتنا علاوه بر مدیریت پاویون ایران به عنوان نماینده‌ نمایشگاه‌های ITU، در بخش رسانه‌های این نمایشگاه نیز همراه با سایر رسانه‌های معتبر بین المللی حضوری فعال داشت.

در همین حال، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی از جمله نمایشگاه ITU تلکام بوسان کره جنوبی را فرصتی مغتنم برای انجام تعاملات لازم در ابعاد اقتصادی، بازرگانی، فنی، تبادل و به روزکردن اطلاعات و توسعه‌ روابط بین‌الملل عنوان کرد.

رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات هم هدف اصلی از حضور در نمایشگاه تلکام بوسان کره جنوبی را حرکت به سمت “هاب” آموزش های ICT  منطقه‌ای عنوان و در عین حال تاکید کرد که خوشبختانه  تا حد زیادی به این هدف دست یافته‌اند.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: حضور این شرکت در نمایشگاه تلکام بوسان به عنوان تنها شرکت حاکمیتی ایران در حوزه‌ ICT که وظیفه‌ ارتباطات بین الملل و تامین پهنای باند اینترنت کشور را به عهده دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود تا تعاملات لازم در ابعاد اقتصادی، بازرگانی، فنی، تبادل اطلاعات و به روز نمودن اطلاعات انجام گیرد و فرصت مناسبی برای توسعه‌ روابط بین الملل فراهم شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، نیز تاکید دارد: در این نمایشگاه زمینه‌ای ایجاد شد تا امکان جذب توانمندی‌های شرکت‌های برتر مخابراتی در حوزه‌ بین الملل برای سرویس‌های ارزش افزوده و گسترش ارتباطات سالم در جامعه بر اساس دستور العمل‌های ITU و در نظر گرفتن شرایط فرهنگی جامعه ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی آوا، به عنوان دیگر شرکت حاضر در پاویون ایران هم با اشاره به اهمیت حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در این نمایشگاه، تاکید کرد: مهندس جهرمی ضمن بازدیدی که از پاویون ایران در این نمایشگاه داشتند نکات بسیار ارزشمندی را به شرکت ها در حوزه های مختلف مطرح کردند.

همچنین ایشان خطاب به شرکت های خصوصی گفتند که برای رقابت با رقبای بزرگ تر، وجه تمایز خود را که همان امکان سفارشی سازی و قیمت است را باید به شکل کاملا آشکار با روش‌های تبلیغاتی مناسب به مخاطبان منتقل کنید.

مدیر بازرگانی و عضو هیات مدیره شرکت اتصال صنعت میانه (ESM) که در پاویون ایران حضور داشت نیز، گفت: در طول مدت نمایشگاه تلکام بوسان، استقبال بازدید کنندگان از محصولات ارائه شده توسط شرکت ما در بخش اینترنت اشیاء قابل توجه بود، به نحوی که 5 دانشگاه بین المللی، 18 شرکت بخش خصوصی فعال در کشورهای مختلف و 2 وزارت ارتباطات کشورهای ازبکستان و آفریقای جنوبی خواستار امضای موافقتنامه همکاری با ما در این زمینه شدند.

در نهایت امیدوارم شرکت های ایرانی که طی دو سال اخیر در نمایشگاه تلکام ITU شرکت کرده اند، امکان بهره برداری از تعاملات بین المللی را بیابند تا سال آینده و با حضور در نمایشگاه تلکام دوربان آفریقای جنوبی، زمینه تقویت هر چه بیشتر مناسبات بین المللی برایشان فراهم شود.

از سوی دیگر امید می رود با حمایت سازمان‌ها و مقامات مسوول، امکان حضور SMEها، استارتاپ‌ها و صاحبان ایده نیز در این گونه نمایشگاه های تخصصی ITU فراهم شود تا مسیر توسعه این تجـارت های نوپـا نیــز فراهم شود و در نهایــت شاهد رشد اشتغال زایی در کشور و جذب سرمایه های بین الملل در صنعت داخلی ارتباطات باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-21 15:36

افزودن دیدگاه جدید