کد مطلب: 

204076

ادعای برگزاری همزمان الکامپ و تلکام در تابستان سال آینده!

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، ادعا کرد: نمایشگاه های الکامپ و تلکام که بزرگترین رویداد تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به شمار می روند، از سال آینده به طور همزمان برگزار خواهند شد.
ادعای برگزاری همزمان الکامپ و تلکام در تابستان سال آینده!

به گزارش سیتنا، ناصر علی سعادت در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران تلکام 2017، گفت: برای نمایش توان صنعت فاوا باید میان دو نمایشگاه ارزشمند الکامپ و تلکام همگرایی ایجاد شود. خوشبختانه این توافق صورت گرفته از این پس بازدیدکنندگان و غرفه داران فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در یک نمایشگاه واحد حضور می یابند و آخرین دستاوردهای صنعت را ارائه می کنند.

سعادت در ادامه با تقدیر از رویکرد جدید دولت دوازدهم و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توجه به توسعه اقتصادی کشور گفت: این تغییر رویکرد در تصمیم وزیر و هیات دولت برای مشارکت دادن بخش خصوصی در فرآیند تصمیم گیری و نه فقط تصمیم سازی قابل مشاهده است. تصمیمی که مطالبه 15 ساله صنف را با اختصاص کرسی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور برآورده ساخت.

او به احکام اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: وزیر در احکام اخیرشان به آمارهایی مانند رشد دو درصدی در ارزش افزوده فناوری اطلاعات، رشد 19.4 درصدی در بخش ارتباطات و رشد 6.5 درصدی برای بهره وری اشاره کردند که نشان میدهد دغدغه رشد و توسعه اقتصاد در دولت دوازدهم و به دنبال آن در سطح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد و بخش خصوصی که بازیگر اصلی اقتصاد کشور است میتواند زمینه دستیابی به این اهداف را مهیا سازد.

سعادت افزود: یکی از مشکلات قدیمی صنعت فاوا این است که بخش خصوصی به دلیل ماهیتش از دولت جلو میزند و اقداماتی را انجام میدهد سپس دولت وارد میشود و شروع به تدوین مقررات برای اقداماتی که توسط بخش خصوصی به انجام رسیده است، می کند.

او به لزوم تدوین مدل جامع اقتصادی در صنعت ICT کشور تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: به رغم اینکه اسناد بالادستی بسیاری برای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد اما جای خالی مدل جامع اقتصادی در صنعت ICT احساس میشود. اکنون که دولت به جایگاه و توان بخش خصوصی پی برده و به آن اعتماد کرده فرصت طلایی است تا با همکاری یکدیگر میان رشد و توسعه بخش فناوری اطلاعات با بخش ارتباطات تناسب برقرار کنیم.

رئیس سازمان نظام نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نسبت سهم بازار تلکام به فناوری اطلاعات در ایران  80 به 20 است، گفت: در صورتی که در مقیاسهای جهانی این نسبت 60 به 40 به نفع فناوری اطلاعات است. برای برقراری تناسب میان این دو بخش احتیاج به مدل جامعی داریم تا با همکاری تمامی بازیگران و ذینفعان به این توازن برسیم تا در جهت توسعه اقتصاد کشور حرکت کنیم. سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور آمادگی همکاری دارد و در همین مدت کوتاه اختصاص یک کرسی به سازمان جلسات کارشناسی متعددی برگزار شده است زیرا باور داریم مقررات زدایی و گذاشتن مقررات جدید است که سرمایه گذاری را در این صنعت معنادار کرده و امنیت سرمایه گذاری را تامین می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-16 20:44

افزودن دیدگاه جدید