کد مطلب: 

204018
دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران:

نمایشگاه ITU تلکام بوسان، فرصتی مغتنم برای مذاکرات بین المللی شرکت‌ها بود/ مشکل اصلی ما فناوری نیست، بلکه باید نگاه‌های بین المللی و برندسازی را شکل دهیم

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی از جمله نمایشگاه ITU تلکام بوسان کره جنوبی را فرصتی مغتنم برای انجام تعاملات لازم در ابعاد اقتصادی، بازرگانی، فنی، تبادل و به روزکردن اطلاعات و توسعه‌ روابط بین الملل عنوان کرد.
نمایشگاه ITU تلکام بوسان، فرصتی مغتنم برای مذاکرات بین المللی شرکت‌ها بود/ مشکل اصلی ما فناوری نیست، بلکه باید نگاه‌های بین المللی و برندسازی را شکل دهیم

مهندس "فرامرز رستگار" در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم با اشاره برگزاری نمایشگاه ITU تلکام بوسان، اظهار کرد: در این نمایشگاه وزرا، مقامات عالی‌رتبه‌‌ حوزه‌‌ ICT و قانونگذاران از کشورهای مختلف با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تبادل نظر کرده و امکان برنامه ریزی و همکاری در زمینه پروژه های مشترک و همچنین اجرای آنها فراهم شد. طبیعی است این گونه نمایشگاهها فرصتی مغتنم برای شرکت ها محسوب می شود تا علاوه بر ارائه توانمندی ها، نسبت به مذاکره با شرکت های معتبر بین المللی حاضر در نمایشگاه اقدام کنند.

وی افزود: حضور شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه ITU بوسان کره جنوبی به عنوان اپراتورهای بزرگ ایرانی و مذاکره آنها با مدیران ارشد سایر کشورها، زمینه های مناسب برای همکاری بین المللی را فراهم خواهد کرد.

رستگار در عین حال بیان کرد: شرکت های حاضر در غرفه جمهوری اسلامی ایران شامل شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، دانشکده پست و مخابرات و دو شرکت تولیدی خصوصی عضو  سندیکای مخابرات (صنایع ارتباطی آوا و اتصال صنعت میانه)، از نوع هماهنگی سیتنا قبل از اعزام به نمایشگاه، آماده سازی پاویون و برگزاری نمایشگاه راضی بودند.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران عنوان کرد: دو شرکت تولیدی ایرانی با توجه به مزیت هایی که در کار خود در مقایسه با سایر برندهای بین المللی مطرح  کردند مانند انتقال تکنولوژی با شرایط بسیار ساده، همکاری در ایجاد مراکز تحقیق و توسعه و خط تولیدی در کشورهای آفریقایی توجه خاصی را برای کشورهای آفریقایی ایجاد کردند و در طول برگزاری نمایشگاه چند رفت و آمد بین آنها برای تعیین روش همکاری صورت گرفت.

وی اظهار کرد: مسوولان سیتنا علاوه بر مدیریت غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه، هماهنگی های مربوط به ITU شامل حضور در فروم ها، کنفرانس ها، سخنرانی ها و مصاحبه های تخصصی را به خوبی انجام دادند.

رستگار عنوان کرد: در زمان حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این رخداد، هماهنگی های خوبی برای ملاقات با دبیرکل  ITU، وزرای ارتباطات سایر کشورها و سخنرانی ایشان صورت گرفت و همچنین مصاحبه های ویدئویی با مشاور وزیر ارتباطات در حوزه بین الملل و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز انجام شد.

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، ادامه داد: با توجه به فعالیت ها در سطح عمومی توسط سیتنا و فعالیت های فنی و کسب و کار توسط شرکت های ایرانی در غرفه جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر بازدید روز افتتاحیه که توسط دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات انجام شد در روز سوم هم بازدید  مجددی از غرفه ها توسط دبیرکل صورت گرفت.

وی افزود: وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات کشورمان وقت زیادی را در غرفه جمهوری اسلامی ایران گذاشتند و توضیحاتی برای ارائه دهندگان تجهیزات و خدمات و توصیه‌های خوبی را برای بازاریابی و جلب مشتری ارائه دادند.

رستگار در بخشی از سخنان خود، بیان کرد: با توجه به اینکه مطالب زیادی در رابطه با پیشتازی کره جنوبی در زمینه IT و استفاده مفید از آن خوانده بودم، ولی با ورود به کره جنوبی آثار چندانی از اتوماسیون ندیدیم و همین احساس را در ایستگاههای مترو، تاکسی‌ها و حتی محل نمایشگاه هم داشتم.

وی گفت: البته تخصص من بیشتر در حوزه مخابرات است و آشنایی چندانی با فناوری اطلاعات ندارم ولی به عنوان یک مسافر و بازدید کننده چنین احساسی را نداشتم و می خواهم به محققان و طراحان ایرانی بگویم که ما خیلی عقب نیستیم و شاید مشکل اصلی کشور ما فناوری نباشد و باید نگاه‌های بین المللی، بازاریابی و برندسازی را شکل دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-13 16:08

افزودن دیدگاه جدید