کد مطلب: 

203125

تبعیت اپل و گوگل از سیاست‌های خصمانه‌ی دولت ترامپ علیه ایران

پس از به امضا رسیدن برجام، شرکت‌های مختلفی برای حضور در بازار ایران اعلام آمادگی کردند که اپل و گوگل نیز از جمله این شرکت‌ها بودند، اما هم اکنون این دو شرکت در تبعیت از سیاست‌های دولت ترامپ، نسبت به خذف نرم‌افزارهای ایرانی از فروشگاه‌های اینترنتی‌شان اقدام کرده اند.
تبعیت اپل و گوگل از سیاست‌های خصمانه‌ی دولت ترامپ علیه ایران

به گزارش خبرنگار سیتنا، شرکت گوگل بتازگی نرم‌افزارهای ایرانی مخصوص سیستم عامل آندروید را که بر تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند سوار است، از گوگل پلی حذف کرد. حذف این نرم‌افزارها ظاهرا در تبعیت از تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران صورت گرفته است.

تحریم‌های ۲۲ ساله آمریکا علیه ایران شامل تمام معامله‌های بین ایران و آمریکا و از جمله عرضه کالا، فن‌آوری و خدمات می‌شوند.

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اما در ۲۰۱۴ به شرکت‌های فناوری اطلاعات همچون اپل و گوگل مجوز ارائه نرم‌افزارهای ایرانی را اعطا کرده بود، که در آن زمان هدف دولت اوباما «افزایش محبوبیت در بین جوانان ایرانی» عنوان شد.

شرکت گوگل در فروشگاه گوگل‌ پلی به نرم‌افزارهای ایرانی خدمات هاستینگ ارائه می‌داد.

به اعتقاد برخی رسانه‌ها، روابط ایران و آمریکا پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی تنش‌آلودتر شده است. ترامپ از منتقدان سرسخت توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

پیش از گوگل، شرکت اپل نیز نرم‌افزارهای ایرانی را از فروشگاه اینترنتی‌اش حذف کرد. پس از آن کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با به راه‌انداختن کارزاری با هشتگ stopremovingiranianapps# نسبت به این اقدام اپل اعتراض کردند.

اکنون نیز کاربران ایرانی از این اقدام گوگل خشمگین شده‌اند.

پس از به امضا رسیدن برجام، شرکت‌های مختلفی از آمادگی‌شان برای حضور در بازار ایران می‌گفتند. اپل و گوگل نیز از جمله این شرکت‌ها بودند.

اکنون با به گوش رسیدن زمزمه‌های تلاش دولت ترامپ برای مخالفت با ایران، شرکت‌های آمریکایی نیز فاصله بیشتری از بازار ایران می‌گیرند.

در ایران ۴۸ میلیون نفر از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند. با حذف دسترسی به نرم‌افزارهای ایرانی در گوگل پلی و اپ استور، کارشناسان احتمال افزایش محبوبیت پلتفرم‌های ایرانی همچون کافه بازار را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-11 10:14

افزودن دیدگاه جدید