کد مطلب: 

202213
مدیرعامل یک شرکت خدمات ارتباطی ثابت در حاشیه الکامپ:

بازار خدمات ارتباطی ثابت، گنگ و غیرشفاف است/ بازار فعلی خدمات ارتباطی ثابت با برآوردهای اولیه در تناقض است

مدیرعامل یک شرکت دارنده‌ مجوز خدمات ارتباطی ثابت (Servco)، گفت: متاسفانه حوزه بازار خدمات ثابت به تعادل نرسیده و غیر شفاف است و بازار فعلی با برآوردهای اولیه در تناقض است.
بازار خدمات ارتباطی ثابت، گنگ و غیرشفاف است/ بازار فعلی خدمات ارتباطی ثابت با برآوردهای اولیه در تناقض است

به گزارش سیتنا، مهندس حمیدرضا ابوطالبی، مدیرعامل پاناوان در حاشیه نمایشگاه الکامپ 23 به خبرنگاران گفت: براورد اولیه سازمان تنظیم مقررات در تجمیع پروانه ها 4 یا 5 شرکت FCP به منظور شبکه سازی و سرمایه گذاری زیرساخت ها در لایه دسترسی بود؛ این در حالی است که در یک بازار محدود، 18 گروه موافقت اصولی دریافت کرده و 17 شرکت پروانه اخذ کردند.

بازار فعلی ظرفیت این تعداد پروانه FCP را ندارد

وی افزود: این تعداد پروانه FCP در شرایطی صادر شده است که بازار فعلی، ظرفیت و کشش این تعداد پروانه را ندارد و سرمایه گذاری همه آنها یا منجر به تداخل منابع می شود و یا باعث هدر رفت سرمایه گذاری می شود.

چالش اصلی Servcoها، رقابت شدید بر روی  بازار محدود است

مدیرعامل شرکت آریانا گستر اسپادانا در خصوص پروانه های Servco هم اظهار کرد: از طرفی پروانه های صادره سروکو محدودیتی در تعداد ندارد و چالش اصلی دارندگان این پروانه، رقابت شدید بر روی ظرفیت محدود بازار است، به همین دلایل عملا تعدادی از FCPها هم حوزه کاری اصلی خود را رها کرده و با دریافت منابع از سایر اپراتورهای میزبان مثل مخابرات ایران رو به بازار خورده فروشی و ورود به حوزه کاری سروکو آورده اند.

ابوطالبی توضیح داد: در عین حال رگولاتوری باید مقررات را به گونه ای تنظیم کند که تداخل حوزه کاری و محدوده فعالیت دارندگان پروانه، به میزان پرداخت حق لایسنس، شفاف و مشخص شود.

رگولاتوری در پروژه تجمیع پروانه ها به براوردهای اولیه دست نیافت

مدیرعامل برترین دیتاسنتر داخلی در پنجمین جشنواره ملی فاوا، ادامه داد: درست است که رقابت در بازار تعیین کننده و به نوعی تنظیم کننده بازار است، اما نقش سازمان های قانون گذار در این امر غیرقابل انکار است و به نظر می رسد سازمان تنظیم مقررات در پروژه تجمیع پروانه ها به نتایج و براوردهای اولیه خود دست نیافته و ابهام و عدم شفافیت به خصوص برای دارندگان پروانه Servco بیش از سایرین مشهود است.

مدیرعامل پاناوان با بیان اینکه بعد دیگر تنظیم بازار در واگذاری عاملیت فروش یا نمایندگی توسط اپراتورهای میزبان به سایرین است، گفت: با توجه به عدم نظارت بر شفافیت در این حوزه هم اکنون هر شخصیت حقیقی بدون دریافت پروانه سروکو می تواند همین کاری را انجام دهد که شرکت‌های سروکو قرار است در حوزه های ICT  انجام دهند.

وی ادامه داد: این امر علاوه بر اتلاف منابع و محدودیت هایی که برای سروکوها در رعایت مصوبات قانونگذار ایجاد کرده است، فعالیت شرکت های حقوقی بدون مجوز را در بازار رقابتی باز کرده و منجر به بروز مشکلات می شود.

پروژه تولید محتوای داخلی با همکاری شرکت مخابرات ایران

موسس بزرگترین دیتاسنتر خصوصی در مرکز و جنوب کشور، در بخشی از سخنان خود به پروژه مشترک پاناوان با شرکت مخابرات ایران اشاره کرد و گفت: در راستای تولید محتوای داخلی، این شرکت با پیاده سازی پلتفورم ارائه سرویس و مشارکت با مخابرات ایران، آمادگی تجمیع، توزیع محتوا و سرویس توسط فراهم کنندگان در کل کشور را اعلام می کند؛ به عبارت دیگر 3 میلیون مشترک ADSL و 25 میلیون مشترک تلفن ثابت مخابرات امکان بهره برداری و استفاده از سرویس ها و محتوایی که توسط سایر تامین کنندگان و فراهم کنندگان محتوا و سرویس تولید شده است را خواهند داشت.

وی در پایان با اشاره به محصولات تولیدی پاناوان در حوزه امنیت و مدیریت اطلاعات مصرف نیز گفت: پاناوان با مشارکت دو شرکت از روسیه و فنلاند نسبت به تولید محول در حوزه های مذکور اقدام کرده و دانش مورد نیاز این حوزه را تامین کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-26 08:42

افزودن دیدگاه جدید