کد مطلب: 

201839
جواد جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شبکه‌ی علمی کشور در تولید محتوا و سرویس فعال‌تر عمل کند

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به نقش متقابل شبکه علمی کشور اشاره کرد و گفت: همان طور که ما به شبکه علمی کشور خدماتی را ارایه می کنیم؛ انتظار داریم این شبکه در تولید محتوا و سرویس فعال‌تر عمل کند.
شبکه‌ی علمی کشور در تولید محتوا و سرویس فعال‌تر عمل کند

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم راه اندازی نسل سوم شبکه علمی کشور با اشاره به اینکه راه اندازی  این شبکه به عنوان یکی از زیرمجموعه های شبکه ملی اطلاعات است، گفت: با راه اندازی شبکه علمی کشور و تولید محتوای فاخر علمی داخلی، این تولیدات در دسترس دانشجویان و همه متقاضیان آن در کل دنیا قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این شبکه تاریخچه طولانی دارد، تاکید کرد: از یک سال و نیم گذشته یکی از دغدغه های ما راه اندازی شبکه علمی کشور بود و به طور مثال عنوان می شد که کل هزینه های دانشگاه امیر کبیر به ارتباطات اختصاص دارد و البته شبکه علمی از ابتدا راه اندازی به اهداف برنامه پنجم توسعه خود نرسیده بود و حتی در دادن دسترسی به دانشگاه ها هم عقب بودیم.

جهرمی در ادامه اظهار داشت: در این شرایط با دستور وزیر ارتباطات از هشت ماه گذشته مصوبه ای برای تخفیف در ارایه خدمات دانشگاه های کشور به تصویب رسید که بر اساس آن ارایه خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با 50 درصد تخفیف ارایه شود ، البته به دلیل ملاحظات قانونی  اجرای این مصوبه از طریق اپراتور شبکه علمی کشور انجام می شود و از یک ماه گذشته اجرای این مصوبه آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کاهش تعرفه را به صورت مداوم پیگیری می کنیم، افزود  هر زمان کاهش تعرفه های مجددی هم ابلاغ شود دانشگاه های کشور نیز، شامل حال تخفیف مجدد تعرفه ها می شوند.

معاون وزیر ارتباطات به برنامه زمان بندی اتصال دانشگاه های کل کشور به این شبکه اشاره کرد و گفت: اگر نگاه خود را تغییر دهیم می توانیم تا آبان ماه سال 97 ، کل دانشگاه های کشور را به شبکه علمی متصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان های کشور دانشگاه ها برای دسترسی دچار مشکل هستند، اظهار داشت: تعداد بالای دانشگاه ها در کشور و نبود ارتباطات فیبرنوری بین مراکز مخابراتی و دانشگاه ها از مشکلات این بخش در توسعه شبکه علمی کشور است که باید در توافقنامه های منعقده، اعتباری برای دانشگاه ها، برای اتصال آنها به وسیله فیبرنوری، در نظر گرفته شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران و ایرانیان نت در این حوزه فعالیت دارند، افزود: با این شرایط ارتباطات فیبرنوری دانشگاه ها در یک فضای رقابتی تامین می شود و اگر ما بتوانیم تا پایان امسال تمام دانشگاه های کشور را به نزدیکترین مرکز مخابراتی دانشگاه با فیبرنوری متصل کنیم قدم بزرگی برای دسترسی به اطلاعات، برداشته می شود.

وی نظام پالایش اینترنت را یکی دیگر از مشکلات این حوزه عنوان و تاکید کرد: به صورت مداوم با اعتراض دانشجویان و اساتید دانشگاه درباره شیوه پالایش اینترنت روبرو می شویم که برای رفع این مشکل مذاکراتی با دادستانی کل کشور آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم در دانشگاه ها کشور برای دسترسی دانشجویان و اساتید از سایت ها و بانک های اطلاعاتی مورد نیاز رفع فیلترکنیم.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به نقش متقابل شبکه علمی کشور اشاره کرد و گفت: همین طور که ما به شبکه علمی کشور خدماتی را ارایه می کنیم انتظار داریم این شبکه در تولید محتوا و سرویس فعالتر عمل کند و موثر باشد و همچنین شبکه علمی کشور می تواند فعالیت مراکز توانمند سازی کسب و کارها  را که در استان ها،‌با همکاری دانشگاه ها راه اندازی شده است؛ تسهیل کند.

وی با اشاره به تاثیر دانشگاه های کشور در توسعه محتوای داخلی ، افزود: ما به عنوان شرکت ارتباطات زیرساخت برقرار کننده اتصال هستیم و تولید کننده محتوا اساتید و دانشجویان هستند و امیداورم همین طوری که امروز جشن افتتاح شبکه علمی کشور را برگزار کردیم به زودی شاهد جشن تولید محتوای فاخر دانشگاهی باشیم و این افتتاح نوید این را می دهد که بتوانیم سهم خود را از بازارهای جهانی افزایش دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-02 17:53

افزودن دیدگاه جدید