کد مطلب: 

201498

سوء استفاده‌ی کلاهبرداران سایبری از حوادث تروریستی

در چند وقت اخیر که شاهد حوادث تروریستی در اروپا و ایران بودیم لازم است کاربران فضای مجازی در ارتباط با کلاهبرداری هایی که در این زمنیه رخ می دهد مطلع شوند.
سوء استفاده‌ی کلاهبرداران سایبری از حوادث تروریستی

به گزارش سیتنا، سایت ایران هشدار با ذکر این مقدمه، افزود: این مساله برای کلاهبرداران امری عادی است که در هر شرایطی به سوء استفاده از مردم بپردازند برای آن ها فرقی نمی کند که مردم در حالت اضطراب و نگرانی ناشی از حوادث تروریستی باشند یا ناراحت و اندوهگین از حوادث و بلایای طبیعی و یا گرفتار در ناآرامی های سیاسی.

در این شرایط کلاهبرداران و مجرمان سایبری با برانگیختن حس ترحم و همچنین تحریک نمودن حس کنجکاوی افراد با شیوه هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه های اجتماعی، تماس تلفنی و ... به فریب مردم اقدام می نمایند.

در همین راستا ممکن است اقدام به ساخت موسسات خیریه جعلی برای دریافت کمک های مالی برای قربانیان و خانواده های آن ها نمایند و یا این که با تیترهای تهییج کننده شما را دعوت به دیدن تصاویر جدید، اختصاصی و اخبار دروغ از حملات تروریستی از وب سایت های خود می کنند، در شرایطی که وب سایت های آن ها آلوده به نرم افزارهای مخرب است و کاربر با کلیک کردن بر روی تصاویر و لینک اخبار، بدافزارها و نرم افزار را به سیستم خود منتقل می کند.

کلاهبرداری ها می تواند در سه حالت کلی زیر اتفاق افتد:

1- ایمیل، ارسال پیامک از طریق موبایل و مطالبی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند و مدعی هستند که از سوی خانواده قربانیان این حوادث بوده و تقاضای کمک های مالی دارند.

2- ایمیل های به ظاهر رسمی، پیامک های موبایلی و پُست های شبکه های اجتماعی و حتی تماس های تلفنی که مدعی هستند نماینده سازمان خیریه برای کمک و امداد رسانی به قرباینان این حوادث هستند. در این شیوه در پاسخ به ایمیل و تماس ها باید بسیار با دقت و احتیاط رفتار نمایید هر چند که به نظر به رسد آن ها معتبر باشند. همیشه قبل از کمک به خیریه های اینترنتی در مورد آن ها تحقیق کاملی انجام دهید و از صحت و درستی آن اطمینان حاصل نمایید.

3- آخرین شیوه دعوت کردن از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی به تماشای فیلم و تصاویر حملات تروریستی با عناوین و تیترهای پرشور و هیجان انگیز است. با کلیک کردن بر روی این تصاویر و یا لینک دریافت آن ها، سیستم کاربر در معرض آلوده شدن به بدافزارها و انواع نرم افزارهای مخرب قرار می گیرد. همچنین با شیوه های مختلف در این وب سایت های جعلی اطلاعات هویتی فرد مورد سرقت قرار می گیرد. در زمینه ایمیل های ناخواسته دریافتی با کلیک بر روی فایل های پیوست آن ها منجر به دانلود خودکار نرم افزارهای جاسوسی، باج افزارها یا سایر نرم افزارهای مخرب می شوند.

حفاظت در مقابل کلاهبرداران با کمک گرفتن از توصیه های زیر:

1- بر روی پیوست و لینک های  ایمیل های ناشناس، پست های رسانه های اجتماعی، پیام های فوری و .... کلیک نکنید.

2- اگر تماس تلفنی برای کمک های خیریه به آسیب دیدگان حوادث تروریستی، بلایای طبیعی و بحران های دیگر داشتید در مورد آن تردید نمایید و به راحتی به آن ها پول پرداخت نکنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-13 08:46

افزودن دیدگاه جدید